Cassiopeia
07-04-2008, 17:48
Min dotter fyller 3 år imorgon och vi har flera gånger frågat vad hon önskar sig och svaret blir "en egen blomma att ha på mitt rum".

Gullungen. Kan tillägga att fönsterbrädet i hennes rum redan är fullt med växter, men klart hon ska få en _egen_ blomma.
Irene_L
07-04-2008, 17:58
Vad härligt!
Ett grattis i förväg till dottern!
*aww*
Men det är viktigt med EGNA...14-åriga sonen har en egen som heter Jim...han har haft den i flera år..inte fager men den lever..
*Ulrica*
07-04-2008, 19:02
När min son var 3 år var vi på någon barnaktivitet i Trädgårdsföreningen under Göteborgskalaset. Det var gymnasieelever som hjälpte barnen att plantera en liten, liten aralia, typ 5 centimeter. Idag, drygt 4 år sedare är den nästan en meter hög och står såklart på hans rum. Kul att ha en växt som följer med en i livet!
Myosotis
08-04-2008, 09:05
Vad ska hon få för blomma? Nåt långlivat? Det är viktigt med den första egna blomman, min var en Kalanchoe, och de är fortfarande speciella för mig. Dessutom har jag kvar en kaktus som var helt liten när jag fick den som barn, nu är den jättestor.
MariaÖrebro
08-04-2008, 12:54
Det ska börjas i tid! Din dotter kommer säkert att ha ett stort trädgårdsintresse när hon blir större, tack vare dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.