Mackan_42
Jag har hittat en sida med dammprodukter till kanonbra priser, undrar om nån har erfarenhet av denna webshoppen? www.cyberzoo.se

Det som jag är mest intresserad av är denna:
Dammpump LIFETECH 55,000 L/H

Förbrukning ENDAST 550W
Maxhöjd - 8,2 Meter
5 Meter kabel
Utblås = 110 mm i diameter
CE märkt

Pris 2795kr
Det står att den inkommer i maj...

Om nån har en sånn pump, är de bra?

//Mackan
160kvm stort hus
Ingen aning. men hör efter på ex zoopet. Där har dom ju speciella avdelningar och massvis med kunninga människor om just fiskar och pumpar.

Segeson
CITAT (Mackan_42 @ 07-04-2008, 20:21) *
Förbrukning ENDAST 550W

Den kostar 600:- / månad bara i drift (elkostnad)
Har du tänkt på det?
Christer i Falköping
Cynisk som jag är, så får jag en känsla av att Mackan på något sätt är kopplad till detta företaget. Ett inlägg sedan 7/4 och sedan inget mer. Väldigt detaljerat skrivet om produkten dessutom, som reklam faktiskt!
Christer.
Mackan_42
600kr i månaden??? Du skojar!!!?
Hur har du kommit fram till det?

Jag kanske ska välja någon mindre modell...

Vad tror ni om en sånn här pump då?

http://www.aquainterior.se/produkter_visa.asp?nav=30&parent=28&id=299

Vortech 16000E 190 W

Med vorteximpeller
Garanti 5 år
Levereras med alla nödvändiga kopplingar
Kan torrmonteras

Nån som vet var man köper dessa billigast?
Christer i Falköping
Den drar ju c:a 396kilovattimmar på en månad och så gångrar du det med elpriset. Enkel uträkning. Men du skriver lite för detaljerat för att bara verka intreserad av en pump. Kan du inte sluta göra reklam för en produkt du uppenbarligen har ekonomisk vinning av? Är ju bara irriterande.
Christer.
Mackan_42
Hm... Hur ska man få ett bra svar om man inte skriver detaljerat? Och för att svara på din fråga så, nej jag har ingen koppling till något av företagen.

Jag kan tipsa om ytterligare ett ställe!
Jag har nu bestämt mig, ska beställa 2st mindre pumpar (Sera 10000l/h) härifrån : http://www.zooplus.de/shop/aquaristik/teic...en/laguna/93347

Nya kunder får automatiskt 5% rabatt, på redan nedsatta priser!

Innebär ca: 3000sek för 2st pumpar, dessa drar bara 135w och har en maximal pumphöjd på 5 meter

mvh Markus Grahn
embees
CITAT (Christer i Falköping @ 16-05-2008, 19:07) *
Den drar ju c:a 396kilovattimmar på en månad och så gångrar du det med elpriset. Enkel uträkning. Men du skriver lite för detaljerat för att bara verka intreserad av en pump. Kan du inte sluta göra reklam för en produkt du uppenbarligen har ekonomisk vinning av? Är ju bara irriterande.
Christer.

Hur kommer du fram till 396 kilowattimmar/månad?

När jag räknar så kommer jag upp till 136,8 kw/mån.

190w x 24 tim= 4,560 kw x 30 dag = 136,8 kw x det pris som man har = faktisk kostnad.

Jag har själv en Vortech 13000 som har gått som en klocka i över ett år nu, den drar 97,2 kilowattimmar/månad.
Christer i Falköping
Det var när pumpen drog 550W, första exemplet alltså. Glömde att lägga in citat från det när jag skrev hur mycket det blev på en månad laugh.gif Märkte inte själv att det hamnade under det andra förslaget.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon