Full version: Hjälp igen!
VitMagnolia
Hejsan alla!

Jag blev medlem för cirka en vecka sedan och ställde då en fråga om Blå Gel. Jag fick en sådan positiv respons så nu när jag har undringar över hur jag ska gå till väga när jag ska göra en inomhusfontän eller ett inomhusvattenfall så var det ganska självklart att ställa frågan härinne. Hur gör jag? g.gif

Finns det någon som känner till några bra sidor om detta? Jag har köpt en stor svart stengodskruka som jag tänker använda som själva "dammen".

Mycket tacksam för svar. rose.gif

VitMagnolia
DragonLady
Ja du kan ju göra på 100 olika sätt beroende på hur du vill att det ska se ut flirting.gif
Hur stor är krukan du har? om du skall ha en fontän behöver den ju iaf. vara ganska så vid för att inte vattnet skall hamna på utsidan.
Pumpar med fontänmunstycke kan du hitta på istortsett alla ställen där de säljs trädgårs/akvarie grejer.
Skall du ha ett vattenfall behöver du inget fontänmunstycke men en längre slang som når från pumpen till den högsta punkten på fallet, o till fallet behöver du ju fler kärl som det kan rinna nedåt i.
Kolla lite på vattenliv http://www.vattenliv.nu/-c-107_110.html?os...fff18076bc70767
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon