Jesper1986
08-04-2008, 09:26
Jag är en 22 årig kille som är väldigt intresserad av trädgård och växter. En kille som har haft lite problem med att veta vad han vill. Jag har nämligen gått på Miljövetenskapliga prgrammet här i Lunds Universitet i ett år. Tog studieuppehåll för några månader sen på grund av att det inte kändes bra. Funderar på att söka till en trädgårdsutbildning men nu är jag så trött på skolan och jag vill arbeta nu och tjäna pengar. Så nu har jag sökt trädgårdsarbete i två månader. Jag har inte fått gå på endaste intervju så jag blir frustrerad. Så nu har jag bett alla nära, kära och bekanta att hålla tummarna för mig. För det här är något jag verkligen vill. Så nu undrar jag om ni kan ge mig tips på var man kan finna trädgårdjobb runt Blekinge och Skåne trakten?
MVH Jesper
Åsa, mälardalen zon 2
08-04-2008, 10:46
Testa
svensk markservice det finns kontor över hela landet och de brukar ofta behöva folk.
+Du kan ju även testa de som har hand om skötsel av områdena runt hyreshus och liknande. +Parkförvaltningar kan ju vara bra att testa + kyrkogårdar.
Viburnum
08-04-2008, 19:07
Anläggningsfirmor hade jag sökt hos nu om jag var du, eftersom butikerna säkert redan anställt all sin personal.
rahmat2
08-04-2008, 19:24
Det går att sätta in en annons här på Odlas köp&sälj med tel. nr eller mailardess!
theseraphim
09-04-2008, 23:49
tyvärr så är det överlag svårt att komma in på marknaden idag för en "outbildad" då de mesta slimmar sin produktion och anstränger sig för att ha så få folk som möjligt men det enda man kan göra är att söka. Skall man göra det för erfarenhet får du nog tänka dig att praktisera först(då är du gratis för företaget) och på det sättet få in en fot.
Det är de tipsen jag kan ge dig med den branschinsyn jag har
Piccante
10-04-2008, 06:28
MariaÖrebro
10-04-2008, 12:20
Kolla med plantmarknaderna också. De behöver garanterat sommarjobbare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.