*Ulrica*
Berättar mer när jag kommer hem.... flirting.gif
Betty
tummenupp.gif Lycka till!
Bettis
CITAT (*Ulrica* @ 08-04-2008, 10:41) *
Berättar mer när jag kommer hem.... flirting.gif

g.gif fear.gif ninja.gif giggle.gif så spännande coolgleam.gif
Wilmer
Magnolior för 35 kr kanske??
*Ulrica*
Hade ju sett klematis förra veckan billigt och de såg ju fina ut, men jag vet inte vart jag ska ha dom så jag höll mej faktiskt.

Men nu kom det ett reklamblad där de gjorde reklam för perenner för 18: styck.
Den här bilden var med i reklambladet:
[attachment=16440:nettobild.jpg]
Under den står det: Perenner, ca. 20 olika sorter, 18:- styck

Wow, tänkte jag, det ser ju bra ut. Kan jag absolut inte motstå. 20 sorter.... wow...

Tänk så naivt hoppfull man kan vara.....

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

När jag kom till Netto såg jag en liten, liten ställning med små, små krukor och visst hittade jag en Campanula bland dem.... men den var 3 centimeter hög, lite halvrutten och halvtorkad. Jag visade skrattande upp den samt bilden i reklambladet för en kille som jobbade där. Är det här samma. Han sa -Njäääääee det kan det ju inte vara.... han vänder sej osäkert till en mer rutinerad och Netto-lojal kvinna i kassan, hon säger: Javisst, det där är den för 18:-, den kommer se ut som på bilden... sedan. -Jahaaaaa säger både jag och killen, skeptiskt, -Ja så kan man ju också göra.... rotfl.gif

Inte var det 20 sorter heller. Men mitt i all misären hittade jag faktiskt 8 stycken Astilbe chinensis var. taquetii för 18:- styck som såg riktigt fina ut så de fick följa med hem. Sedan träffade jag en annan Odlait också, men hon är lite äldre och visare och hade siktet inställt på en tryckspruta i stället....
stennie
Nu var jag ju tvungen att köra till Netto och kolla.......
Visst dom var inte stora och inte många men fick med mig några ändå..

Avens, Geum hybridum
Cathfly, Lychnis alpina
Sea Lavender, Limonium Latifolium....såg jättefina ut
Self heal, Prunella grandiflora
Gibsons scarlett, Potentilla atrosanguinea
*Ulrica*
Det kanske varierar från butik till butik... men Campanulorna såg värst ut så det var synd att det var de som var på bild...

Nu är mina Astilbar omplanterade och vattnade, de kommer att ta sej jättefint.
Myosotis
Jaadu, inte är det kvalitet man köper på Netto... Köpte en billig amaryllis som tog typ 100 år på sig innan den började växa. Nu före påsk sålde de påskliljor (snittblommor) för 1:- bunten! De var så vissna och sladdriga och bruna att jag inte hade tagit dem om jag så hade fått en krona! Driver de med folk eller? De kan väl inte mena allvar med såna "erbjudanden"!
Åsa E
Jag köpte två magnolior för 35 kr. De var pyttesmå men de såg friska ut. Det tyckte jag var ett jättefynd.
Och jag är jätteglad! biggrin.gif
De hade många roliga växter, bland annat blå frilandshibiskus. Perennerna var för små för att vara värda 18 kr.
Hur plantorna mår varierar säkert från butik till butik. Jag var på Netto i Mölndal.

Förra året köpte jag en klematis jättebilligt på Netto. Den var också liten och blommade inte det året. Nu börjar den grönska så smått, så jag hoppas på blomning i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon