Hade ju sett klematis förra veckan billigt och de såg ju fina ut, men jag vet inte vart jag ska ha dom så jag höll mej faktiskt.
Men nu kom det ett reklamblad där de gjorde reklam för perenner för 18: styck.
Den här bilden var med i reklambladet:
[attachment=16440:nettobild.jpg]
Under den står det: Perenner, ca. 20 olika sorter, 18:- styck
Wow, tänkte jag, det ser ju bra ut. Kan jag absolut inte motstå. 20 sorter.... wow...
Tänk så naivt hoppfull man kan vara.....
När jag kom till Netto såg jag en liten, liten ställning med små, små krukor och visst hittade jag en Campanula bland dem.... men den var 3 centimeter hög, lite halvrutten och halvtorkad. Jag visade skrattande upp den samt bilden i reklambladet för en kille som jobbade där. Är det här samma. Han sa -Njäääääee det kan det ju inte vara.... han vänder sej osäkert till en mer rutinerad och Netto-lojal kvinna i kassan, hon säger: Javisst, det där är den för 18:-, den kommer se ut som på bilden... sedan. -Jahaaaaa säger både jag och killen, skeptiskt, -Ja så kan man ju också göra....
Inte var det 20 sorter heller. Men mitt i all misären hittade jag faktiskt 8 stycken Astilbe chinensis var. taquetii för 18:- styck som såg riktigt fina ut så de fick följa med hem. Sedan träffade jag en annan Odlait också, men hon är lite äldre och visare och hade siktet inställt på en tryckspruta i stället....