Full version: Plaisanterie
svennis
Hämtade posten och blev glad. smile.gif
Hoppas din Plaisanterie blir bra. Det tror jag den blir, den större plantan.
En Lens ros 1996. Kan ni säga vilken en förälder är.
Jag har hämtat många Myskroshybrider från Roskraft.

Plaisanteri.jpg

Plaisanterie.jpg

Kajsa
Oj så fin, den får du gärna försöka rota till mig rose.gif Ja nu var jag lite fräck, men du är ju en hejare på det.
svennis
Kajsa! Du fick väl 2 rosor en var denna. Hade nog ingen namnlapp. Var nog ovanligt
stirri den dagen. blush.gif Posten har inte krävt mig på frimärke, kanske en bra kund.
Du får en ny om det är fel. svennis
Kajsa
Nej men vad säger du, jag trodde det också var Mozart, då får jag ut och pilla upp den. Tror inte den kommer gilla min blåsiga framsidan, får planteras lite snällare då. Tack svennis rose.gif

Hur stor bli rosen i din zon, Help me find skriver 1.20 - 1.5 m och bred. Kan man räkna med hälften och årlig nedfrysning, ska hitta ett skyddat läge. Föräldrar Trier x Mutabilis (China ) skriver Help me find
AnnammA
CITAT (svennis @ 08-04-2008, 12:28) *
Hämtade posten och blev glad. smile.gif
Hoppas din Plaisanterie blir bra. Det tror jag den blir, den större plantan.
En Lens ros 1996. Kan ni säga vilken en förälder är.
Jag har hämtat många Myskroshybrider från Roskraft.

Plaisanteri.jpg

Plaisanterie.jpg

Härliga färger, Svennis! Mm.
gudrun manell
Hej! Ja, visst är 'Plaisanterie' en fin ros. Jag köpte en sådan en gång i tiden (undrar om det inte var när vi tillsammans besökte Roskraft) men av någon anledning blev det inte något av den. Jag har fått trösta mig med 'Mutabilis', som jag än så länge inte planterat i jord utan låtit den stå kvar i kruka så att jag kan ta in den i drivhuset över vintern. Vad gäller bilder till Odla nu vet jag inte precis om det avancerat, men jag gör ett nytt försök nu. Hälsn Gudrun smiley_small_hug.gif file:///Users/manell/Desktop/IMG_1677.JPG
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon