Hämtade posten och blev glad. Hoppas din Plaisanterie blir bra. Det tror jag den blir, den större plantan. En Lens ros 1996. Kan ni säga vilken en förälder är. Jag har hämtat många Myskroshybrider från Roskraft.
Plaisanteri.jpg
Plaisanterie.jpg
Kajsa
08-04-2008, 12:06
Oj så fin, den får du gärna försöka rota till mig Ja nu var jag lite fräck, men du är ju en hejare på det.
svennis
08-04-2008, 12:57
Kajsa! Du fick väl 2 rosor en var denna. Hade nog ingen namnlapp. Var nog ovanligt stirri den dagen. Posten har inte krävt mig på frimärke, kanske en bra kund. Du får en ny om det är fel. svennis
Kajsa
08-04-2008, 13:41
Nej men vad säger du, jag trodde det också var Mozart, då får jag ut och pilla upp den. Tror inte den kommer gilla min blåsiga framsidan, får planteras lite snällare då. Tack svennis
Hur stor bli rosen i din zon, Help me find skriver 1.20 - 1.5 m och bred. Kan man räkna med hälften och årlig nedfrysning, ska hitta ett skyddat läge. Föräldrar Trier x Mutabilis (China ) skriver Help me find
AnnammA
09-04-2008, 18:45
CITAT (svennis @ 08-04-2008, 12:28)
Hämtade posten och blev glad. Hoppas din Plaisanterie blir bra. Det tror jag den blir, den större plantan. En Lens ros 1996. Kan ni säga vilken en förälder är. Jag har hämtat många Myskroshybrider från Roskraft.
Plaisanteri.jpg
Plaisanterie.jpg
Härliga färger, Svennis! Mm.
gudrun manell
10-04-2008, 09:50
Hej! Ja, visst är 'Plaisanterie' en fin ros. Jag köpte en sådan en gång i tiden (undrar om det inte var när vi tillsammans besökte Roskraft) men av någon anledning blev det inte något av den. Jag har fått trösta mig med 'Mutabilis', som jag än så länge inte planterat i jord utan låtit den stå kvar i kruka så att jag kan ta in den i drivhuset över vintern. Vad gäller bilder till Odla nu vet jag inte precis om det avancerat, men jag gör ett nytt försök nu. Hälsn Gudrun file:///Users/manell/Desktop/IMG_1677.JPG
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.