labarradepan
Hej svejs!

Jag skulle gärna ha tips på en camping med fin sandstrand, tänkte nämligen hyra stuga i sommar tillsammans med min vän och hennes familj. ( hon har åxå en son på 1 år ) Det är plus poäng om det finns nån djurpark i närheten:) kompiskram.gif

Kom med tips, tack smile.gif

smiley_small_hug.gif
netaave
http://www.camping.se
Här har du ofta campingarnas/stugbyarnas egen hemsida, bilder över omgivningar och bad. Du har även stugor o vandrarhem här.
Har åkt runt mkt i Sverige både campat o bott i stugor, Öland är kanon, men även skånes kuster. Varamon i Motala har en härlig strand, likaså Orsa i Dalarna.
labarradepan
Tack så mycket för ditt svar. smile.gif ja, motala är fint, där har vi varit. Nu vill vi prova nått annat. hihi. Nån mer?
Vippan
Jag tycker du ska campa på Gotland, där finns härliga sandstränder, ett tips om du har barn är Kneipbyn med Villa Villerkulla.
swetrot
Jag bor bara några kilometer från Stenö Camping utanför Söderhamn i Hälsingland. Barnvänligt, sandstrand mot havet och relativt nära till både Furuviksparken och Järvsö Zoo. Mycket annat fint att titta på här i Hälsingland också, och det är inte så dyrt som de mest populära turistställena. Det ligger 3 timmars bilfärd från Stockholm.
Tosan
Kanske lite långt för dig, men Ansia Camping i Lycksele har sandstrand vid älven, badpark bredvid och djurpark inte så långt ifrån, tror tom de brukar ha transporter emellan på sommarn.
labarradepan
tack, va kul med fler svar. smile.gif

det är jättebra att få massa förslag att välja på. smile.gif
Lemonne

Annars har Lysingsbadet i Västervik ooootroligt fina stugor, med ett flertal sandstränder och även pool för den kräsne. Det finns också förbindelse därifrån så man kan åka ut i skärgården med turistbåtar.

Ölands djurpark och Kolmården är väl de närmaste djurparkerna (dvs minst 10 mils resa) men däremot är det bara tre mil till Astrid Lindgrens värld (dyrt men värt ett besök).

labarradepan
vilka kanon tips, tack! kompiskram.gif
Leia
Rullsand

Fin sandstrand, långgrunt och nära till Furuvik. smile.gif
labarradepan
Rullsand såg fint ut smile.gif furuvik lät kul.

elleave
Annars så har du Berkinge, i närheten av forsmark, jättefin camping med mycket blommor och världens bästa bad i den utgrävda bruksdammen. Dessutom finns det ett antal vattenrushbanor, ett hopptorn och en fin brygga.

55 km bort har du furuvik, där det oxå iof finns en fin camping.

labarradepan
Vilken bra länk, tack så mycket. rose.gif
labarradepan
nån mer?
Alba
Jag vet ju inte hur långt norrut ni kan tänka er men Piteå havsbad är jättefint.

. De har stugor av olika storlekar.....små campingstugor och lite större med kök och sovrum + 2 rum till om man öppnar en vägg mellan. I de stugorna har vi bott för några år sedan. Finns även campingplatser.
Äventyrsbad finns mm

Piteå havsbad
ylvahi
Älvkarleby fiskekamp. Det finns ett fint bad där fast det inte näms. Nära Furuvik
aanderss
http://www.ramsvik.nu/forstasida.asp

ramsvik i bohuslän

nordens ark ligger i närheten
http://www.nordensark.se/index.php
Anki på Öland
En jättefin camping är Eriksöre Camping på Öland

då har du Ölands Djurpark nära och bra.

Anki
labarradepan
Åhh,tack tack.. allt ser så härligt ut. smile.gif

Längar till sommaren.

Som sagt var alla förslag är välkomna!
labarradepan
nån mer? smile.gif

zissi
Östergötlands skärgård är fin.
Kolmårdens djurpark som ligger där är en stor härlig djurpark.
Finns många campingar runt omkring. Kolmårdens camping o stugby fick jag syn på när jag kollade på nätet nu. Den ligger vid Bråviken nära Kolmårdens djurpark. Havsbad med vattenrutchkana står det i reklamen. Har ingen erfarenhet av några campingar där runtomkring eftersom jag bor i närheten av djurparken. Sussar gott hemma efter djurparksbesöken.

Kanske någon annan som har?
labarradepan
ja, där har vi varit med smile.gif kanon skoj ställe. TAck för tipset.

Nu tittar jag på västervik, Lysningsbadet. Det såg med fint ut. Nån som varit där?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon