|
labarradepan
08-04-2008, 11:40
Hej svejs! Jag skulle gärna ha tips på en camping med fin sandstrand, tänkte nämligen hyra stuga i sommar tillsammans med min vän och hennes familj. ( hon har åxå en son på 1 år ) Det är plus poäng om det finns nån djurpark i närheten:) Kom med tips, tack
netaave
08-04-2008, 13:11
http://www.camping.seHär har du ofta campingarnas/stugbyarnas egen hemsida, bilder över omgivningar och bad. Du har även stugor o vandrarhem här. Har åkt runt mkt i Sverige både campat o bott i stugor, Öland är kanon, men även skånes kuster. Varamon i Motala har en härlig strand, likaså Orsa i Dalarna.
labarradepan
08-04-2008, 18:08
Tack så mycket för ditt svar.  ja, motala är fint, där har vi varit. Nu vill vi prova nått annat. hihi. Nån mer?
Jag tycker du ska campa på Gotland, där finns härliga sandstränder, ett tips om du har barn är Kneipbyn med Villa Villerkulla.
swetrot
08-04-2008, 19:59
Jag bor bara några kilometer från Stenö Camping utanför Söderhamn i Hälsingland. Barnvänligt, sandstrand mot havet och relativt nära till både Furuviksparken och Järvsö Zoo. Mycket annat fint att titta på här i Hälsingland också, och det är inte så dyrt som de mest populära turistställena. Det ligger 3 timmars bilfärd från Stockholm.
Kanske lite långt för dig, men Ansia Camping i Lycksele har sandstrand vid älven, badpark bredvid och djurpark inte så långt ifrån, tror tom de brukar ha transporter emellan på sommarn.
labarradepan
09-04-2008, 08:30
tack, va kul med fler svar. det är jättebra att få massa förslag att välja på.
Lemonne
09-04-2008, 08:38
Annars har Lysingsbadet i Västervik ooootroligt fina stugor, med ett flertal sandstränder och även pool för den kräsne. Det finns också förbindelse därifrån så man kan åka ut i skärgården med turistbåtar.
Ölands djurpark och Kolmården är väl de närmaste djurparkerna (dvs minst 10 mils resa) men däremot är det bara tre mil till Astrid Lindgrens värld (dyrt men värt ett besök).
labarradepan
09-04-2008, 12:22
vilka kanon tips, tack!
Rullsand Fin sandstrand, långgrunt och nära till Furuvik.
labarradepan
09-04-2008, 13:54
Rullsand såg fint ut  furuvik lät kul.
elleave
09-04-2008, 14:30
Annars så har du Berkinge, i närheten av forsmark, jättefin camping med mycket blommor och världens bästa bad i den utgrävda bruksdammen. Dessutom finns det ett antal vattenrushbanor, ett hopptorn och en fin brygga. 55 km bort har du furuvik, där det oxå iof finns en fin camping.
labarradepan
09-04-2008, 19:41
Vilken bra länk, tack så mycket.
labarradepan
10-04-2008, 07:51
nån mer?
Jag vet ju inte hur långt norrut ni kan tänka er men Piteå havsbad är jättefint. . De har stugor av olika storlekar.....små campingstugor och lite större med kök och sovrum + 2 rum till om man öppnar en vägg mellan. I de stugorna har vi bott för några år sedan. Finns även campingplatser. Äventyrsbad finns mm Piteå havsbad
Älvkarleby fiskekamp. Det finns ett fint bad där fast det inte näms. Nära Furuvik
aanderss
10-04-2008, 09:46
Anki på Öland
10-04-2008, 11:20
En jättefin camping är Eriksöre Camping på Ölanddå har du Ölands Djurpark nära och bra. Anki
labarradepan
10-04-2008, 15:34
Åhh,tack tack.. allt ser så härligt ut. Längar till sommaren. Som sagt var alla förslag är välkomna!
labarradepan
13-04-2008, 18:50
nån mer?
Östergötlands skärgård är fin. Kolmårdens djurpark som ligger där är en stor härlig djurpark. Finns många campingar runt omkring. Kolmårdens camping o stugby fick jag syn på när jag kollade på nätet nu. Den ligger vid Bråviken nära Kolmårdens djurpark. Havsbad med vattenrutchkana står det i reklamen. Har ingen erfarenhet av några campingar där runtomkring eftersom jag bor i närheten av djurparken. Sussar gott hemma efter djurparksbesöken.
Kanske någon annan som har?
labarradepan
14-04-2008, 12:30
ja, där har vi varit med  kanon skoj ställe. TAck för tipset. Nu tittar jag på västervik, Lysningsbadet. Det såg med fint ut. Nån som varit där?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|