Full version: jag har
Gåsis
Ja, en sån burk har jag med kort datum dessutom. Alltså blir den till middag idag. Men vad ska jag göra med den? Någon som brukar göra nåt smaskigt av sån?

/Åsa
KURT
CITAT (Gåsis @ 08-04-2008, 11:48) *
Ja, en sån burk har jag med kort datum dessutom. Alltså blir den till middag idag. Men vad ska jag göra med den? Någon som brukar göra nåt smaskigt av sån?

/Åsa

Jag antar att det är saltlake och inte fisken lake?
Betty
CITAT (Gåsis @ 08-04-2008, 12:48) *

/Åsa

Koka pasta, t.ex. spiraler.
Fräs en dm strimlad purjo tillsammans med en strimlad paprika.
Häll av pastavattnet när den är klar, rör ner en burk Creme Fraiche Mexican chili i den nykokta pastan, rör även ner grönsaksfräset, salta och peppra och värm en stund så fraichen smälter och alltihop blir varmt. Servera med ett gott bröd och ev. en grönsallad. Klart på en kvart- 20 minuter. tummenupp.gif
Gåsis
CITAT (KURT @ 08-04-2008, 13:02) *
Jag antar att det är saltlake och inte fisken lake?

Hm, jag undrar just hur dom skulle fixa det på fabriken - att pilla in mixen i laken laugh.gif Laken är dessutom i mitt tycke en vidrig fisk som gärna nappar när man vinterfiskar och förväntar sig få öring.

Tack Betty, så får det bli. Lite modifiering för jag har bara vanlig creme fraich men den går nog krydda upp.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon