Beldara
Tjenare!!

Hade tänk försöka mig på att odla några blommor denna sommaren för första gången i mitt liv, så jag har ingen erfarenhet alls om någonting wacko.gif, och nu är det så att jag skall köpa jord och lägga på stenhällar, det är liksom ett litet berg jag ska odla på, men just nu finns det ingen jord, så jag tänkta köpa jord och lägga på berget.
Men då undrar jag, kommer inte jorden bara rinna iväg såfort det börjar regna, och hur skulle jag kunna lösa det? Blockera med stenar eller grenar kanske?
Och så undrar jag hur mycket jord jag kan tänkas behöva, låt oss säga att jag skall anlägga en kvadrat meter med jord på berget, hur mycket jord behövs det då tror ni? 1*1m och sen kanske 20-30cm högt antar jag ska räcka för lite små blommor?

Tack på förhand! smiley_small_hug.gif kramisar
pojkvännen kommer förbi i morgon mitti så ska vi åka och köpa jord med bilen, så snabba svar uppskattas thanks.gif
CillaM
Jag tror inte det kommer att funka faktiskt, det kommer regna/rinna bort. Men varför inte göra en jordhög nedanför stenhällen? Ta lite markväv och lägg ut, sedan på med jorden och så fröna och utnyttja stenhällen som en prydnad istället. Sten- och bergshällar är ju magi i trädgårdar, nåt som jag önskar jag hade mycket mer av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon