Bahuba
Hej alla glada jordfräsvänner.

Jag undrar om det finns någon här som vet ett bra designprogram för trädgårdar??? Har letat runt lite men kan inget finna.

Tack på förhand
Bahuba
mitt i östersjön
Bee
Jag har precis beställt Rosenholms program. Har testat ett par olika gratisvarianter men dom var inte vad jag var ute efter. Såvitt jag kan bedöma har dom lagt ner en hel del arbete på att förbättra produkten. Det lär nog ta ett tag att lära sig men det finns en hyfsad supportsida man kan vända sig till när man "fastnar".
Man skall kunna lägga in höjdskillnader i trädgården (villket ngn klagade på i en tidigare tråd) och även justera storlek på växterna. Vidare skall man kunna följa sina växter över tid vilket jag tyckte var bra för då kan man bilda sig en uppfattning om hur en viss växt förhoppningsvis kommer att utveckla sig. Har man ett bra digitalt kort på sin trädgård skall man kunna använda det också som utgångspunkt.
susanneedgren
Vet inte om det hjälper så mycket men var precis inne på Plantagens hemsida och där kan man faktiskt rita sin trädgård. Väldigt basic men det gör att man får en överblick i alla fall
HeleneN
Jag köpte Rosenholms program för ett par år sedan och har gjort upprepade seriösa försök att förstå och få det att funka, dock utan resultat. För mig var det totalt bortkastade pengar, men programmet kanske fungerar bättre nu. Just höjdskillnad var en sak jag hade problem med, till slut gav jag upp den och gick in på enskilda planteringsytor men inte heller det lyckades jag med.

Nu nöjer jag mig med att göra en 'uppifrån'-skiss i powerpoint, då kan jag iallafall beräkna hur mycket jag behöver av varje växt samt flytta om dem som man vill. Sen får man ha lite fantasi för att tänka sig hur det ser ut i 3D samt efter några år... :-)

Ska tillägga att jag är van vid datorer, program odyl och jobbar med det dagligen, men det hjälpte inte....
Suzie
Jag är ute efter ett trädgårdsprogram, har försökt med BBC, men har inte förstått hur man ritar in huset än. Är intresserad av Rosenholm trädgårddesigner, finns det någon som vet om det har kommit någon uppdaterad utgåva? Finns det någon som vill sälja ett sådant program till mig?
Suzie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon