Full version: Puccini
svennis
Puccini, Lens 1984..
Drygt halvmeterög buske. Klasar av små, enkla blommar.

Puccini.jpg

Kajsa
Är dom här nya myskrosorna härdigare än de gamla ? Ser att den kom 1984, måste läsa på Help me find, har aldrig hört namnet och visst anar man föräldrarna, Robin Hood och Ballerina. Är det Roskraft som säljer dessa ? Fint med alla enkla blommor.
noranettan
Den enda av de myskrosor jag köpt från Roskraft som inte klarat sig är Plaisenterie. Men den ska komma hem igen, den är bara för fin. Puccini är fin, det finns flera "musiker-rosor". Mozart är en, Puccini och Paganini, finns nog fler.......
Kajsa
Plaisenterie fick jag av svennis förra vecka, nu har jag satt en liten kruka över den i dagens snöblask, vi får se hur den klarar sig här ? Vad roligt att det tas fram nya myskrosor.
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 09-04-2008, 16:27) *
Plaisenterie fick jag av svennis förra vecka, nu har jag satt en liten kruka över den i dagens snöblask, vi får se hur den klarar sig här ? Vad roligt att det tas fram nya myskrosor.

Javisst, det är en härlig rosgrupp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon