Hur lång tid tar det innan den växer upp igen?
För att inflika så var inte grannarna glada att häcken klipptes ner och tyckte att vi skulle diskuterat detta med dem först. jag tyckte inte det fannas ngn anledning till det då häcken är på vår tomt samt väldigt misskött.
Lite råd skulle vara tacksamt :-)
Denna sorten har vi och som jag tidigare skrev någon annanstans i forumet. Aronian var ca 3-4 m lång och misskött. Vi har bott i vårt hus nu ca ett år och tyckte att något borde göras med aronian som har rödorange blad till hösten. Vi beskärde häcken förra sommaren 0,5 m men den var fortfarande inte fin, nedre delen av busken var kal och inga blad alls. Nu för en vecka sedan har vi beskurit den ända ner till marken för att ev få en fin buske. Det är ca10-15 cm kvar. Det är en hårdbeskärning som vi har gjort.
För att inflika så var inte grannarna glada att häcken klipptes ner och tyckte att vi skulle diskuterat detta med dem först. jag tyckte inte det fannas ngn anledning till det då häcken är på vår tomt samt väldigt misskött.
vi bor i zon lV