Jodå, det går alldeles utmärkt, och det bästa med det är att man inte behöver övervintra dem frostfritt eller så sedan till vintern. Bara gräv ner och täck väl, (med löv, gräs, halm, grenar o dyl), som alla nyplanterade rosor. Inte heller behöver man dalta med dem i växthus el liknande- Sätt dem i en upphöjd bädd bestående av 50% sand, och täck med markväv (för ogräsets skull). Stick hål i väven och stick ner sticklingen. På det här sättet kan du göra sticklingar av allt friskt som du klipper bort. Går det så går det. När du ändå har ordnat en upphöjd bädd, så får det plats en väldig massa sticklingar. Du har inget att förlora, om du jämför med att slänga allt klippet. Nu är det ju iofs lite skillnad mellan olika rostyper för hur bra det fungerar, men för artrosor och i vart fall gammaldags engångsblommande rosor ska det funka om jag inte missminner mig. Glöm inte att vattna! (Tänk att jag skriver det, men här är det befogat...om inte sommaren är som den var här förra året efter midsommar förstås. Tack och lov är det undantag med sådant pissväder på sommaren, även här.) /S
Önskesommar