sparre

Jag blir så besviken , detta aprilväder, det har snöat nu 2 dagar i Sörmland och jag som ska få växterna från Hortogreen i morgon
Just nu är det +grader och förhoppningsvis varmare i morgon men vad är bästa att göra med växterna.

Klarar dom i kallförråd eller ska jag plantera dom i marken??? confused.gif
Det är mest rosor och en stor BLÅREGN sos.gif

Hur är vädret hos er i detta långa land?

Anki i Sörmland
ingrid fuxwall
Här haglade det nyss och bara lite drygt 4 grader.
Snön ligger kvar i vissa diken ranting.gif

Jag har stora problem - har på tok för mycket plantor så lysrören räcker inte till - plantorna bör vara ute varje dag men klarar de det?

ingrid
Sussie F-Flower
Ja, Herregud vad det snöar!!!! Sundsvall med omnejd.... Minus 1-2 grader.

Höll på att fick "spel" imorse när jag skulle ut med hunden. Snön nådde över hasorna på honom...
Hade kommit ca 15 cm över natten här. Har fortsatt snöa hela f.m. Just nu vanliga flingor men för en stund sedan "lapphandskar"...

...Så jag bestämde mig för att jobba hemma idag.... ingen mening att utmana ödet i detta väder om man inte absolut måste. (och då kan man ju snegla lite här också... whistling.gif )

Känns tråkigt med snön nu, då man satt och rensade upp allt gammalt, som blivit kvar i rabatterna, i söndags.

Nåja, det försvinner väl så småningom...

Kram till er Alla och kör försiktigt, Ni som är efter vägarna!
Lars-Olof Arvids
Ja, vem får inte problem när det ser ut så här! sad.gif Jag vågar inte ha mina plantor ute nu. Det som får plats står under lysrören i källaren, men massor står också framför fönstren i vardagsrummet där det egentligen är både för mörkt och för varmt. Framemot helgen ska det bli lite varmare, så om det stämmer kan vi snart ha plantorna ute på dagarna igen. Hur länge det varar är dock osäkert, så jag skulle inte plantera något i marken nu (förutom lite påskliljelökar jag har köpt på utförsäljning).

Olle
dicentra
Här hänger det bara lite regn i luften!
Man får vara tacksam för det efter måndagens blötsnö på 1 dm,som har smält bort nu. tummenupp.gif

Posten var här pricis nu o lämnade ett paket från Odla.nu.
Jösses jag hade beställt 11 plantor,var skall jag sätta dom!!!

Att man aldrig lär sig,man vill ju ha allt.......
Skall åka o jobba nu så jag får ta tag i detta delikata arbete imorgon......tänker så det knakar var skall jag få plats med dom???? confused.gif
Ha en bra dag. smiley_small_hug.gif
MVH MLK:-))
Sussie F-Flower
....-Och nu kommer plogbilen... santa.gif
Lemonne
CITAT (Sussie F-Flower @ 09-04-2008, 12:18) *
....-Och nu kommer plogbilen... santa.gif

-fear-.gif Plogbil!! Det har jag inte sett någon i år öht. Här i södra Småland har det varit soligt fast lite kallt... Pelargonerna blommar på den inglasade balkongen och mina vita tulpaner och vita narcisser har börjat slå ut. Jag är glad att jag bor så långt söderut, tycker inte om snö.
Sussie F-Flower
Hej igen Anki!

Hoppas att det har tinat undan hos dig under dagen.
Du får nog kanske ner dina plantor till helgen men så mycket kan det väl inte göra om de står till nästa helg heller? -Eller...? Vi häller tummarna för det....

Kallförråd känns spontant bättre än att gräva ner, tycker jag.

Lyllo Dig, Lemonne som redan fått lite blommor i rabatten. Låter härligt! Jag skulle också vilja slippa snön, i.a.f. fr.o.m. april månad.
Har du redan hunnit få till, i din nya "trädgård"? Har det gått bra?

Mvh. smiley_small_hug.gif till Alla!

Orkidétjuven
Och jag ska flytta nu, jag hade hoppats att det skulle vara så pass varmt ute att jag kunde placera mina träd ute som jag övervintrat inne ut på balkongen i nya lägenheten i gbg.
men nu när vädret var såhär så beslöt jag mig för att ha dom ngra dagar hemma till och ev föröska ta dem på sista svängen på tåget på måndag ihopp om att det blivit ngra grader varmare.

knepigt att ta 4 st 1 meters träd på x2000. ehhhhhh -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon