Frideborg
Hej!
Har funderingar på en sån där grej att vattna med.vet ej vad den heter.
ser ut som en käpp ca 70 cm.man kopplar på en slang.sätter ner i jorden.
skall vara bra till buskar osv.
vad tror ni? confused.gif
är det något att ha? tänkte att det kanske finns på mässan.
Glad för svar thanks.gif
mvh Birgitta W
KURT
Det "officiella" namnet är rotvattnare. Det är ju ingen högteknologisk utrustning, man kan göra en själv av tex en gammal slalomstav eller köpa en på Jula för 99 kr.
Aqvakul
Rottvattnare är utmärkt att vattna träd och buskar med. Föreslår att du köper en lite "dyrare variant" med ett ordentligt metallrör, gärna i koppar. Min gav jag ca 200 kronor för och den har tjänat mig väli snart 25 år.
KURT
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 12:24) *
Rottvattnare är utmärkt att vattna träd och buskar med. Föreslår att du köper en lite "dyrare variant" med ett ordentligt metallrör, gärna i koppar. Min gav jag ca 200 kronor för och den har tjänat mig väli snart 25 år.

Gardenas rotvattnare kostar ca 200 kr och är gjord av aluminium, JULAs är gjord av koppar kostar 99 kr. Jag tror inte att det har någon betydelse, ingen av dem rostar och båda är ganska mjuka metaller.
Frideborg
Hej!
Tack för tipsen!Nu har jag även lärt mig vad den heter.
tummenupp.gif mvh Birgitta W
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon