Full version: Gamla frön
Fru fet
Efter ett par år och en ny bebis (Henry, snart ett) är jag åter på trädgårdsbanan igen. Förra året blev ju inte mycket gjort med en nyföding i huset, men i år då.. Igår planterade jag och storbarnen basilikafrön och luktärtfrön i långa rader. Längst ner i frölådan hittade jag också ett antal (obrutna) fröpåsar med tomat- och chilifrö som jag köpte på trädgårdsmässan för två år sedan. Är det ngn idé att sätta dem eller skall jag köpa nya?

jenny
Aqvakul
Borde vara rel. hög grobarhet kvar om de förvarats vettigt. Du får väl vara lite frikostigare med fröna.
Fru fet
Tack!
Jag provar, det var hela!! åtta frön i påsen så det fick bli tre jiffypluggar. I värsta fall får jag väl köpa färdiga plantor som vanligt.

jenny
Åsa, mälardalen zon 2
2års lagring i rumstemp för tomat och chilifrön brukar inte vara något problem, de brukar ha hög grobarhet ändå, jag har sått frön av dessa växtslag som förvarats i rumstemp i fler år än 2 och grobarheten har ändå varit bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon