CITAT (stennie @ 10-04-2008, 17:30)

Ja, vad ska man säga....alldeles...alldeles underbar!
Det där med färgen....
så här står det i rasstandarden
Färg:
Enda tillåtna färger är:
Svart: Matt kolsvart. En liten skiftning av brunt eller vit fläck på bröst, tår och svansspets är tillåtet.
Brun: Kan vara chokladbrun eller brons. Som svart hund i allt utom färgen. Vit fläck på bröst, tår och svansspets är tillåtet.
Vit med svarta tecken: Helst skall huvudet vara svart med vit, smal bläs, jämnt tecknad sadel och svart bakdel, där det svarta fortsätter på svansen. Vid bedömning skall skönheten hos färgteckningen särskilt beaktas.
Tack för infon om vad som gäller för rasstandaren... jag är inte så insatt i det eftersom jag inte är intresserad av att ställa ut själv... Men jag har varit på ett x antal utställningar och tittat!
Det låter som om du ställer ut din hund..har jag rätt?
Han är också alldelse underbar...

jag verkligen älskar denna ras de är så tillgivna och gosiga, har verkligen ett underbart temperament.
I helgen ska vi åka till en god vän som bor i ett hus med 5000 kvm tomt i skogen. Zebbe som vår hund heter älskar att vara där, de har en schäfer som han är mycket god "kompis" med. De har lovat lika fint väder som i dag och jag hoppas verkligen att det stämmer
Lägger med en helmysig bild bild på en hund som jag inte riktigt vet vilken ras det ska föreställa....
Önskar alla som läser detta en riktigt skön helg,
Nuffekramar
Mella-mella