pusillus
09-04-2008, 19:59
Hej!
Hoppas någon schyst odlait kan hjälpa mig hitta till mässan.
Mitt lokalsinne är =0 och jag har ingen stockholmskännedom alls att lita på.
Känner mig som ett pucko när jag ska åka tunnelbana eller buss, man kan ju hamna vart som helst utan att förstå hur det kunde hända.
Jag har ett lånat boende i Hägersten, och jag vet var den tunnelbane stn. ligger, men sen då?
Eller ska jag ta bussen ?
Ensam o vilsen, men till mässan SKA jag.
Åsa, mälardalen zon 2
09-04-2008, 20:14
Det allra enklaste är att ta pendeltåget (fast du kanske behöver ta dig inåt stan för att hoppa på det), det finns enbart utgång åt ett håll vid Älvsjö station, gå till vänster när du går ut från pendeltågsstationen så ser du mässan ganska snart + det är skyltat redan från utgången vid pendeltågsstationen om vart man ska gå för att komma till stockholmsmässan.
+ Det brukar vara enormt många människor som ska till mässan så i stort sett är det bara att följa horden av människor vid älvsjö station.
Du kan gå in på sl.se där kan du söka resväg från din adress. torvan
Enklast är nog att ta T-banan till Fruängen. Tar 3 - 4 min. Därifrån kan du ta buss 163, 173 eller 144 som alla passerar Älvsjö station (där du ska stiga av). Bussresan tar ca 10 - 15 min. Vid Älvsjö stn brukar det finnas skyltar och som sagt det är bara att följa folkströmmen.
Men, gör en sökning på sl.se där kan du få exakta tider för resan.
pusillus
09-04-2008, 21:34
Tack snälla ni, ska kolla SL sidan nu också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.