|
Brukar ni handla på nätet? och i så fall var brukar ni köpa? ska köpa en CD men vet inte vilket ställe som är bäst att handla på. För några år sedan köpte jag alltid böcker på nätet och det funkade jättebra (kommer inte ihåg var, vilken sida jag var inne och köpte på. Men som sagt om jag vill köpa en CD var är bäst?
labarradepan
10-04-2008, 17:16
jag köper böcker på http://www.adlibris.se/, funkar kanon. cd köper jag aldrig.. hihi. men det är väl www.cdon.se som är bra antar jag.
cdon och ginza köper vi cd och dvd ifrån, böcker från adlibris.
Lemonne
10-04-2008, 18:36
Jag handlar nästan enbart böcker på nätet, och då är det adlibris som gäller, vill jag ha CD eller dataspel är det CDON jag tycker är bäst (och snabba). Jag köper mina linser på nätet (lensway) och även mina senaste glasögon kommer därífrån. Kläder handlar jag ofta på h&m's online butik, ibland går jag och provar kläderna i affären och beställer dem via nätet - oftast blir det nämligen billigare att beställa dem. Bläckpatroner köper jag på inkclub. Soffan köpte jag på ellos.se, datorn kommer från kompletts onlinebutik.. Ibland beställer jag hundmat från husse, visserligen dyrt, men bra foder och jag får det till dörren..
Jag köper det mesta på nätet, älskar att sitta och surfa på sidor som jula, ikea, ellos, hm, bara för att kolla vad som finns och jämföra priser. Jag har definitivt sparat minst 10.000 kronor de senaste åren på att ha shoppat på nätet!!
aanderss
10-04-2008, 18:39
ibland
Aqvakul
10-04-2008, 18:42
CITAT (Lemonne @ 10-04-2008, 19:36)  Jag handlar nästan enbart böcker på nätet, och då är det adlibris som gäller, vill jag ha CD eller dataspel är det CDON jag tycker är bäst (och snabba). Jag köper mina linser på nätet (lensway) och även mina senaste glasögon kommer därífrån. Kläder handlar jag ofta på h&m's online butik, ibland går jag och provar kläderna i affären och beställer dem via nätet - oftast blir det nämligen billigare att beställa dem. Bläckpatroner köper jag på inkclub. Soffan köpte jag på ellos.se, datorn kommer från kompletts onlinebutik.. Ibland beställer jag hundmat från husse, visserligen dyrt, men bra foder och jag får det till dörren..
Jag köper det mesta på nätet, älskar att sitta och surfa på sidor som jula, ikea, ellos, hm, bara för att kolla vad som finns och jämföra priser. Jag har definitivt sparat minst 10.000 kronor de senaste åren på att ha shoppat på nätet!! Ta kontakt med näthandelns branchförening. Du skulle kunna bli deras galjonsfigur.....
Piccante
10-04-2008, 18:46
har hört av andra att the pirate bay är populära annars  cdon.com är den jag använder mest när det gäller musik.
Böcker: adlibris.se, amazon.co.uk, pickabook.co.uk mfl CD: cdon, ginza dvd: discshop Resten av mina nätköp görs där det säljs något för tillfället kul o bra. Jag är inte i Lemonnes klass men visst är det bekvämare att sitta hemma och handla vid skärmen  Det enda jag egentligen kollar upp är fraktkostnader. Ibland är dom ok ibland inte och då händer det faktiskt att jag avstår från nätköp.
Jag köper böcker på Adlibris......snabba leveranser. Jag är väldigt nöjd.
Adlibris och Ginza beställer jag ifrån. Snabba leveranser från bägge.
Böcker på Tradera, Amazon och bokus. Om jag har några tusenlappar över ( mkt sällan) kläder på Gudun Sjöde'n. Fröer från olika fröfirmor.
karlsdal
10-04-2008, 20:38
Böcker köper jag endast på Bokus, de är oftast billigast och har snabb och bra service. Musik är inte så ofta jag köper, men när jag gör det så blir det på CdWow (dock inte alltid från den svenska sidan, ibland blir det billigare att beställa från den thailändska eller brittiska CdWow...) Fast nu har ju Bokus även börjat med film, musik och spel...
Det är ju konstigt att många handlar på svenska siter på nätet, på nätet finns ju inga gränser. Även om det finns fördelar att hålla sig inom EU. Ofta kan det vara billigare att handla i andra EU länder.
ängsvädd
11-04-2008, 05:56
CITAT (KURT @ 11-04-2008, 06:39)  Det är ju konstigt att många handlar på svenska siter på nätet, på nätet finns ju inga gränser. Även om det finns fördelar att hålla sig inom EU. Ofta kan det vara billigare att handla i andra EU länder. Det kanske beror på att man undermedvetet vill gynna svenska företag för den svenska välfärdens skull, att gynna svenska företag betyder klirr i kassan till Sveriges välfärd. Ang. skivor så har jag handlat några gånger från Bengans och varit mycket nöjd: http://www.bengans.seBöcker har jag handlat på Bokus, tror de är billigast.
Glömde nämna ... discshop ... beställer filmer därifrån. Jättesnabb service, om jag beställt och betalar på em idag så får jag dem i brevlådan imorron.
Lemonne
11-04-2008, 08:02
Glömde ju - jag handlar de mesta av fröerna på internet också! Och pelargoner... och nu blev det visst lite perenner från odla också...
Huruvida bokus eller adlibris är billigast är olika, jag kollar alltid båda sidorna innan jag bekräftar beställning för att se vad slutsumman stannar på. Oftast är det adlibris som vinner eftersom man kan få fri frakt där om man inte behöver få böckerna i brevlådan.
Billigast är lycknis.com - men de har ganska dåligt sortiment...
Piccante
11-04-2008, 12:49
CITAT (Lemonne @ 11-04-2008, 09:02)  Glömde ju - jag handlar de mesta av fröerna på internet också! Och pelargoner... och nu blev det visst lite perenner från odla också...
Huruvida bokus eller adlibris är billigast är olika, jag kollar alltid båda sidorna innan jag bekräftar beställning för att se vad slutsumman stannar på. Oftast är det adlibris som vinner eftersom man kan få fri frakt där om man inte behöver få böckerna i brevlådan.
Billigast är lycknis.com - men de har ganska dåligt sortiment... jag har oxå den erfarenheten att adlibris ofta är billigast. Men adllibris och bokus behöver inte ha samam priser på samma bok utan köper man flera så ska man jämföra som du gör och kolla slutsumman. prispallen.se heter en sajt för jämförelse av bokpriser som är bra.
Bokfynd.se är också en sån site som jämför priser på böcker. Jag kollar alltid med dem innan jag köper böcker. I övrigt handlar jag allt möjligt på nätet - fröer, växter, kläder, pynt, elektronikgrejjer som dataprylar, kameror och tillbehör, gardiner, mattor och annan heminredning, laddar kontantkortet till mobilen, beställer möbler m.m. Att handla på nätet är jättepraktiskt tycker jag - och för det allra mesta billigare än på stan.  Dessutom slipper man köa och trängas med en massa folk, slipper leta dyra p-platser o.s.v.
skogstroll
11-04-2008, 13:13
har köpt böcker via Amazon och spel via cdon.com, möbler från IKEA, växthus, pryttlar från Jula, fröer från lite olika ställen. Är ju smidigt när man kan få hem sakerna i brevlådan (inte möbler och växthus då  )
CITAT (Lemonne @ 10-04-2008, 19:36)  Ibland beställer jag hundmat från husse, visserligen dyrt, men bra foder och jag får det till dörren..  kan ju vara intressant, ganska tunga att bära, har du adressen till hemsidan? ska inte säga hur många träffar jag fick när jag skrev in "husse"
CITAT (KURT @ 11-04-2008, 06:39)  Det är ju konstigt att många handlar på svenska siter på nätet, på nätet finns ju inga gränser. Även om det finns fördelar att hålla sig inom EU. Ofta kan det vara billigare att handla i andra EU länder. Det beror på vad man handlar. Det är lättare med garanti och service om man har handlat i Sverige. I höstas köpte jag tex en ny espressomaskin. Visst hade jag kommit undan lite billigare om jag köpt den från Tyskland - jag kollade väldigt noga:) - men det blev köp från en svensk sajt just pga garantin. Sen bör man se upp med avgifterna om man handlar utanför EU. Jag har gjort några dyra köp, som det visat sig, från USA. Tex en dvd-film som gick löst på 300 när den väl dök upp i brevlådan (175 från början). Svenska myndigheter är duktiga på att ta betalt för sina "tjänster". Tull, moms, frakt (trots att frakten redan var betald åkte jag på fraktkostnad från Arlanda och hem!)
zaaritha
11-04-2008, 21:39
AdLibris: böcker. Tradera: Växter.
juliette
11-04-2008, 22:18
Adlibris, Bokus för böcker. Ginza och Naxos för cd. Vitaminvaruhuset för hälsokostpreparat. GPS från webhallen i Sthlm, fast jag hämtade den själv och slapp frakten, skulle ändå åt det hållet.
amazon.com måste jag rek. köpt 4 böcker och en ögongel därifrån nyss. De har verkligen allt. Kommer hem i brevlådan eller står på bron om det är för stort. Billigt när dollarn är så låg. Cdon annars när det gäller musik. Jag har 4 överfulla mappar i Favoriter som heter shopping kläder, shopping prylar, shopping smycken & skönhet & shopping konst...
adlibris för böcker, köper minst ett par pocket i månaden om jag inte får för mig att gå på biblan, men problemet är att där finns inte pocket och bundna böcker blir för tunga att hålla i. Dustinhome eller netonnet för elektronik, Tyger från Jotex kläder från ellos, fast det händer sällan. Resten fördrar jag att handla i butik. Musik köper jag aldrig.
CITAT (Anma @ 12-04-2008, 00:34)  ....// bundna böcker blir för tunga att hålla i.
Musik köper jag aldrig. // (mitt eget urval av citat). Jaså, håller inte din näsa heller för trycket??  Men, du Lyssnar väl på musik? Man kan ju inte leva utan...
CITAT (Bee @ 12-04-2008, 00:41)  (mitt eget urval av citat). Jaså, håller inte din näsa heller för trycket??  Men, du Lyssnar väl på musik? Man kan ju inte leva utan... Hehe... nä, den gör ju inte det. Dessutom är jag inte såååå närsynt!  Musik lyssnar jag faktiskt inte på självmant, har en gubbe som gör det destomer så man blir liksom tvångslyssnare. Mycket skönare när han sitter med gitarren och gör egna låtar för då har han hörlurar...
Lilla Birka
12-04-2008, 19:53
Köper konsert- och tågbiljetter, även vissa resor, t.ex bokar och betalar färjeöverfart. Köper också böcker, en o annan cd och det man kan hitta billigare än i affärerna men då endast om frakt och ev tull gör att det skulle löna sig. Måste man tulla för varan är det oftast inte lönsamt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|