Stormhatt
10-04-2008, 18:02
Hej!
Har två katter bland hermelinerna, någon som vet vad jag har lyckats blanda in i frösådden?
[attachment=16541:IMG_4619.jpg]
[attachment=16542:IMG_4620.jpg]
(Den i mitten, runt omkring är veronikor, hoppas jag iaf

)
Tack på förhand!
/Katarina
Den översta har kommit i mina frösådder ett par gånger. Frågade här och kerstin z5-6 svarade att det var något som kallades vildmorot. Ogräs alltså. Den nedre bilden vet jag inte vad det är på.
/Åsa
Stormhatt
10-04-2008, 18:41
Vildmorot, minsann. Ja, man lär sig nya saker varje dag. Då är det bara att hiva iväg den krukan och bereda plats för något annat.
Tack för hjälpen!
Nåja, lita inte för mycket på mig för jag har haft fel förr

Jag har fått för mig att den följer med jorden för ofta kommer det även upp det man sått med avsikt. Släng inte alltså.
/Åsa
CITAT (Stormhatt @ 10-04-2008, 19:02)

Hej!
Har två katter bland hermelinerna, någon som vet vad jag har lyckats blanda in i frösådden?
[attachment=16541:IMG_4619.jpg]
[attachment=16542:IMG_4620.jpg]
(Den i mitten, runt omkring är veronikor, hoppas jag iaf

)
Tack på förhand!
/Katarina
Vad
ÄR det du ska ha sått i krukorna? Kanske lättare att vända på saken och sedan kan man köra uteslutningsmetoden. Många växter ser ganska lika ut när de är så där små. Baldersbrå tex. (översta bilden) ser ut så där, tycker jag iaf, när den gror.
Stormhatt
10-04-2008, 20:14
Den övre var i rudbeckiornas sålåda, den nedre i porslinsveronikornas.
I övrigt har jag sått Lammöron, Praktmalva, Gråmalva, Purpurklätt, olika vallmosorter, flertal riddarsporrar, luktärter, månvindor, lupiner och isop. Alla har dock tittat upp och ser inte ut som dessa.
De som ännu inte grott är anisisop, akleja, och myskmadra. Kan det vara någon av dessa trots helt fel kruka?
Redigerat:
Tittade till den fin-fina engelska sidan theseedsite.co.uk och anisisopen ligger rätt bra till, det skulle kunna vara den...
Den nedre skulle nog kanske kunna va nån malva, lite flikigare än de malvor jag sett iofs, men jag har inte sett så många.
Den övre ser ju verkligen ut som en morot...
annagranq
13-04-2008, 14:57
hej stormhatt
din andra bild ser ut den som jag frågar efter i en annan tråd, (se första bilden i min tråd) Det enda förslag jag fått är björk! och det ser onekligen likt ut men jag hoppas ju på något roligare,
Maggan H
14-04-2008, 14:38
Andra bilden, kan det vara Geum, nejlikrot? Tycker den liknar mina småplantor....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.