Full version: trädval
Malena
Hej! Har tre st stora planteringsrutor som leder fram till entren till mitt funkishus. Har försökt hitta lämpliga träd att plantera i dessa. Ni verkar ju ha koll på det mesta så är det någon som vill hjälpa en stackars nybörjare med förslag? Ska vara ca 2-3 m höjd, inte alltför "spretigt". Stilen ska vara ganska enkel och ren och passa funkis. Läget är viss eftermiddag/kvällsol. Tack......
Förresten är det någon som vet vilken plantskola i göteborgsområdet som är bäst eller ska man handla på nätet och i så fall av viilka? Som ni ser behöver jag er hjälp........
KURT
Det finns många träd som naturligt har en liten form, dessutom finns det ju träd som man kan beskära så att de får en liten form t ex Lind.

Jag har ingen praktisk erfarenhet av Rångedala plantskola (utanför Borås) , men de har i alla fall en lång lista på växter:

http://www.rangedala-plantskola.se

Och de har bra information om växterna,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon