Full version: Behöver lite tips
linda84
Jag ska hjälpa min mamma att organisera om lite i hennes trädgård nu när dom ska bygga stor altan på baksidan av sitt hus. Hon har några gamla pion buskar som vi har tänkt att vi ska försöka flytta och spara som är rosa. men förutom det skulle jag vilja ha en låg växt i fram kant på rabatten och kanske något lite högre i bakkant + ev något fint som gränsar av lite mellan pion buskarna.

Mamma är tyvärr lite lat av sig, så det behöver vara växter som kan övervintra i zon 3 utan att behöva plockas in eller täckas eller så där då. Gärna några lite annorlunda och kul växter i färger som fungerar ihop med pionernas rosa.

Jag har SÅÅÅ dålig fantasi och hoppas att någon här kan tipsa om något fint och bra....
Fenja
Kanske stormhatt i blått varvat med malört i silver som bakfond, höstaster i klara färger mellan pionerna så blir det en fin höstblomning med. Nävor kan dölja de överblommade pionerna en del och i framkant och som marktäckare vintergröna, lungört och/eller ormöga som det växer en massa olika vårlökar i.
Mvh
Fenja
linda84
åhh de va många fina tips ... ska absolut ha dom i åtanke när ja strosar omkring på mässan å kollar läget imorn tongue.gif
Mollis
CITAT (linda84 @ 11-04-2008, 12:44) *
Jag ska hjälpa min mamma att organisera om lite i hennes trädgård nu när dom ska bygga stor altan på baksidan av sitt hus. Hon har några gamla pion buskar som vi har tänkt att vi ska försöka flytta och spara som är rosa. men förutom det skulle jag vilja ha en låg växt i fram kant på rabatten och kanske något lite högre i bakkant + ev något fint som gränsar av lite mellan pion buskarna.

Mamma är tyvärr lite lat av sig, så det behöver vara växter som kan övervintra i zon 3 utan att behöva plockas in eller täckas eller så där då. Gärna några lite annorlunda och kul växter i färger som fungerar ihop med pionernas rosa.

Jag har SÅÅÅ dålig fantasi och hoppas att någon här kan tipsa om något fint och bra....

Så gullig du är som hjälper din mamma med detta rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon