skogstroll
Är det nån som har erfarenheter att ha köttätande växter i växthuset? jag läste nånstans att de kan hjälpa att sluka flugor och andra snyltgäster i växthuset men till hur stor hjälp är de och vilken sort kan i såfall vara bäst? Jag ska ha tomater och chili i växthuset i år thanks.gif
KURT
Flugor= snyltgäster???

Jag tror inte att köttätande växter kan bidra speciellt mycket mot skadeinsekter. De bygger ju på att insekterna skall landa på ett mycket litet område, då får man ha väldigt många köttätande växter / nyttoväxt!
skogstroll
Tack för svaret. Det var något jag läste i en tråd någonstans, då blir det mera som en dekoration helt enkelt smile.gif
Solstorm
En man som sålde dem på Liseberg för flera år sedan bedyrade att det blev flugfritt inne med hjälp av dem. Stämmer inte! De kanske äter en del men har man gott om flugor så märks det absolut ingen minskning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon