Full version: Dagens köp tips
stennie
Var på Blomsterhuset Europa i Trelleborg, dom har onamnade och namnade trädpioner för 79kr

Köpte själv en vit dubbel (inget namn) men den hade 2 knoppar! yahoo.gif
Helen i Piteå Zon 5
wow, ja, det var ett fynd yes.gif
Christer i Falköping
Ja, det var verkligen billigt! Se nu till att plantera den rätt så att den blir stor och långlivad!
Christer.
Lilla Sibirien
Hej!
Här i zon 3-4 tror jag inte att det är någon idé att fundera på trädpion, men det skulle vara alldeles underbart att ha en yahoo.gif
Christer i Falköping
Varför inte? jag bor i zon 4-5 och har några stycken. Är den rotäkta klarar den säkert zon 6. De ympade skall man planntera på ett speciellt sätt för att få dem härdigare. Ympstället skall ned c:a 15cm under markytan. Helst skall man även plantera den i 45graders vinkel. Då bildar ympen egna rötter och blir därmed mycket härdigare. Så köp du buskpioner om du vill ha, det går utmärkt!
Christer.
Juli S
Köpte några klemaisar på Lidl, 39.00 kr per styck, en var full med knoppar bravo.gif !
stennie
Blomsterhuset Europa i Trelleborg igen!
Klematis stora med knoppar 39 kr st

Jag köpte en piilu och en Gladys Picard!

Som om jag inte har köpt så det räcker whistling.gif ( 11 st från Estland).
Men till mitt försvar måste jag säga att jag köpte nästan bara mörka färger från Estland! innocent.gif
Lemonne

Jag fick erbjudande från impecta om exotiska växter för 89:- kronor. Nu har jag beställt ett citron-träd och ett olivträd. wub.gif De var 20-30 cm höga. Citronträdet skulle kunna få frukt om 2-3 år stod det, olivträdet tar väl decennier på sig, vad jag vet, men det är ett väldigt vackert och dekorativt träd. Jag tror de kommer trivas alldeles utmärkt på min balkong!
MariaS
Vi har idag fått hem stora Phalaneopsis med tre stänglar för endast 99:- !
Tosan
CITAT (MariaS @ 24-04-2008, 21:33) *

Vilken jäkla tur att du inte bor närmare...
*Ulrica*
CITAT (MariaS @ 24-04-2008, 21:33) *
Vi? Vad har jag missat???? shy.gif
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 25-04-2008, 10:23) *
Vi? Vad har jag missat???? shy.gif

Vi menas med den affär där jag arbetar nu för tiden. Har du missat detta Ulrika?
Jag arbetar altså numera i en nyöppnad trädgårdsaffär i Skara, bredvid Julahuset!
*Ulrica*
CITAT (MariaS @ 25-04-2008, 20:37) *
Vi menas med den affär där jag arbetar nu för tiden. Har du missat detta Ulrika? Jag arbetar altså numera i en nyöppnad trädgårdsaffär i Skara, bredvid Julahuset!
Har jag missat... kul, grattis! Tur för dem att få en sådan resurs! tummenupp.gif
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 25-04-2008, 21:08) *
Har jag missat... kul, grattis! Tur för dem att få en sådan resurs! tummenupp.gif

Ja, ja. Det finns allt områden där jag måste ta fram skolböckerna också. Men viljan finns blush.gif
Christer i Falköping
Ja, de var verkligen fina! Jag var och handlade hos Maria S idag och kan intyga det. Fick dessutom med mig en Knapphillazalea (nästan lika hög som jag är)och en sommarbuddleia som också hade bra pris.
Christer.
Sussie F-Flower
Jag tycker nog att jag har gjort ett litet "klipp" idag... flirting.gif

Åkte till Bauhaus för att titta efter några STORA krukor till mina "Änglar och Spikar", som inte kostade skjortan...

Fanns inte... thumbdown.gif Kom däremot ut med en massa perenner trots att jag har sått ett 25-tal själv. whistling.gif

Köpte: Bellis, Vit Riddarsporre, Daglilja (röd/gul), Rosa Digitalis, Blodnäva, Löjtnantshjärta, Mörkrosa Astilbe samt Alunrot.

Hela "kartan", 12 st, för 144 kr. (12:- st.)

Visste inte vad de brukar kosta.... för då hade jag nog tagit några "kartor" till.... giggle.gif ...med lite andra sorter också...

Man kan kanske köpa till det priset hos andra också, eller???
maramara
Vilken härlig låda, jag skulle ha gjort detsamma, grattis!
maramara
Vi har handlat bevattningslangar sådana självdropp vi ska plantera ny häck i vår

Nästa ställe handlade vi 2 balar torvmull 300l för 150 kr, och 150 l kogödsel för 125 kr.Tror iaf att det var billigt
Juli S
På Blomsterlandet i Nacka var det resterande pelargoner efter pelargonvecka för 10 - 20 kr/st oavsett tidigare pris! Några av de tackade ja att bo hos mig angel_not.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon