Jonna
Någon som har erfarenhet av dessa? Är de värda de pengarna?

Är det någon som vet var jag kan få tag i pallkragar i södra delen av Västra Götaland? Gärna 0325- området.....

Vad är ett "normalpris" för en pallkrage?

Hoppas på svar från er! smiley_small_hug.gif

MVH

Jonna

KURT
Vilka pengar? Granngården har både röda och obehandlade, vad kostar de?
buffy
Jag köpte ngra igår för 50:- styck. Det är vanliga pallkragar, inte ngra som är specialgjorda för att odla i.
Boxer
Jag har köpt begagnade på Beijer
puskas5
Menar du att Beijer har begagnade pallkragar i sitt sortiment eller fick du köpa begagnade som de ville bli av med? Jag har ett Beijervaruhus i närheten och har haft svårt att hitta begagnade pallkragar så om de har det vore det kalas.
Boxer
Jag vet inte om alla Beijer-affärer har men här i Kungsbacka fanns det en låda med pallkragar som inte höll deras krav längre.

Jag tycker du ska fråga
mirjam
Nu är det kanske många Beijers-varuhus som blir tillfrågade giggle.gif Kul med tipset !
softpower
Jag har köpt helt nya direkt från fabrik och sedan själv målat dom i samma färg som vårat hus.

Jag betalade 90 kr per styck för helkrage 120x80 cm
Eva 33c
Och jag köpte begagnade på Byggmax igår, 2 för 100kr.
Ångström
CITAT (Eva 33c @ 21-04-2008, 11:34) *
Och jag köpte begagnade på Byggmax igår, 2 för 100kr.

Vilken Byggmax var det? Ringde och frågade om de hade det men telefonisten sa att dem inte hade några. Misstänker att de använder sig av någon form av central telefonservice då det är ett 0771 nummer och det kan skilja sig från butik till butik. Två för hundra låter ju annars väldigt trevligt.

//MVH Jonas
Ralf
"Alla" varuhus har ju pallkragar när dom får varor på pall. Men dom har det knappast inlagt i sitt datasystem. Dom får betala pant för pallkragen i samband med leveransen/fakturan. Så det är nog bara att prata snällt med rätt person om det inte säljs några pallkragar öppet.

Jag såg i ett varuhus växtavdelning splitternya pallkragar för 120 kr/st inkl moms. Det fanns inga lastpallar till salu bredvid och det stod inte heller någon förklaring om vad man skulle ha dom till så jag antar att information från oss(?) har spridit sig! smile.gif
Maria82a
jag har köpt röda pallkragar från granngården för 179 kr per våning....

Omålade kostar 159 kr per våning...

Har inte provat änn men tror det ska gå bra med pallkragarna....
softpower
Jag köpte röda hos Granngården, den lilla varianten. det roliga med Granngårdens är att man själv sätter ihop dom och kan då som jag gjorde köpa 3 paket till 1 krage o få en 6-kantig istället.
MisterAJ
Hej!

Jag har letat lite på nätet utan att hitta pallkragar i sortiments -sökningen hos en del större företag, så det var bara att lyfta luren.

Granngården: obehandlad / behandlad 99:- st / 109:- st

Bauhaus: 170 :- st

Plantagen: 149 :- st

Sen hittade jag drivbänkar på COOP -bygg för 299:- Komplett

---------------------------------------

Vad tror ni om att montera automatiska fönster öppnare på drivbänkens lock? (sånna man har till växthus)
Lisapo
Hittat för 69 kr tror jag det var på Rusta i Uppsala.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon