bejbi
Har två gröna saker jag behöver få hjälp att identifiera.
Den i krukan har 4-åringen själv sått genom att han en dag hade snott åt sig en massa olika fröpåsar och skulle "hjälpa till" suck* sweatingbullets.gif Bra jobbat iaf att lyckas att hålla sig till en sort per kruka *s*

Den andra står ute i en rabatt som jag aldrig tidigare brytt mig om att glo i blush.gif Den verkar poppa upp lite varstans har jag sett efter lite nogrannare spaning så det är väl (som vanligt) ogräs *s*

Sussie F-Flower
Ja, det första är väl iallafall smultron eller jordgubbar.
Plantorna ser väldigt lika ut tycker jag så du får väl vänta och se vilket bär det blir.

Den andra vet inte jag.... Det får någon annan svara på...

Lycka till!
*Stintan*
Tycker det andra ser ut som prästkrage
bejbi
Uhm...några frön av vare sig smultron eller jordgubbar har jag inte haft hemma confused.gif
Kan det vara så fånigt så att han har varit ute i trädgården och dragit upp växter och knökat ner i krukan?! *asg* g.gif laugh.gif Fast...var har han då gjort av fröerna han snott? *hahaha* Jaja, vi får se vad som ploppar upp utomhus vad det lider,då...
Christer i Falköping
Någon form av nejlikrot i den första kanske? Eller Potentilla?
Christer.
*Stintan*
Ja det ser ju inte ut som om det var något nysått i krukan precis. biggrin.gif
Piccante
Får hålla med om att växten i kruka ett ser ut som nejlikrot.
Tosan
Jag vet inte, men jag fick lite tankar på smörblomma när jag såg krukan. Trollius kanske? Har aldrig tänkt på hur de ser ut när de kommer upp, de står bara där helt plötsligt och blommar g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon