Full version: Få bort hicka
Mollis
Jag har världens bästa knep för att få bort hicka, jag LOVAR att det funkar om man bara följer instruktionerna:

1. Häll upp ett glas vatten'
2. Håll andan och håll för näsan (dvs stäng lufttillförseln i näsan) och böj huvudet upp så att du ser taket.
3. Trixa hastigt in en klunk vatten utan att ta luft
3 Upprepa 3 gånger utan att ta luft emellan så är hickan borta, jag lovar!
Aqvakul
CITAT (Mollis @ 12-04-2008, 19:57) *
Jag har världens bästa knep för att få bort hicka, jag LOVAR att det funkar om man bara följer instruktionerna:

2. Håll andan och håll för näsan (dvs stäng lufttillförseln i näsan) och böj huvudet upp så att du ser taket.

Nu väntar jag bara på att hickan ska infinna sig, sen ska jag prova mirakelkuren..... whist.gif
silos
CITAT (Mollis @ 12-04-2008, 19:57) *

Ja;detta är absolut sant!
Mollis
CITAT (silos @ 12-04-2008, 21:05) *
Ja;detta är absolut sant!

Yes! äntligen nån som tror mig!
Aqvakul
CITAT (Mollis @ 12-04-2008, 22:11) *
Yes! äntligen nån som tror mig!

Efter nödvändig utprovning, så kanske jag också tror dig..... naughty.gif
torvan
Intygar också att det stämmer, har gjort så sen jag var ung
och blir alltid av med hickan direkt. Slår aldrig fel smile.gif torvan
Alexander-VG-zon3
ett som alltid funkar på mig är att hålla andan i 60sek efter första hick . eller dricka snabbt in kalltvatten samtidet som man håller andan . det är ju nåt likande som du skrev . men vatten och håll andan funkar
Boxer
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2008, 20:08) *
Nu väntar jag bara på att hickan ska infinna sig, sen ska jag prova mirakelkuren..... whist.gif

Hur går det med infinningen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon