Jag vill ha en röd ros, helst med doft. Den ska inte bli högre än 1 - 1,5 m. Någon som har något tips?
gudrun manell
13-04-2008, 08:13
Hej Rosita! Försök få tag i en 'Crimson Glory'. En helt underbar ros med en helt underbar doft. Klassiker från 1930-talet som garanterat inte blir hög (50-80 cm). Inte så härdig, men du bor ju i Ängelholm. Hälsn Gudrun Manell
Köp en röd Austinros dom doftar himmelskt allihop. Jag skrev flera förslag på röda Austinrosor i tråden här " Söker alternativ till Schweizer Gruss " här under rosor. Du har ju Flora Linnea där nere dom har en massa engelska rosor www.floralinnea.com leta under " alternativ " för att hitta de nya sorterna, annars har du Rosenposten i Danmark www.rosenposten.dk
Tror det blir svårt hitta den gamla rosen.
gudrun manell
14-04-2008, 15:02
Hej igen! Kajsa anser att det kan bli svårt att hitta 'Crimson Glory', som jag föreslog. Men du: rosen finns hos Fora Linnea i Helsingborg. Du har ju inte så långt dit, men du kan också beställa den och få den hemskickad därifrån. Hälsn Gudrun
Så bra då, jag hittade den på hemsidan. Kanske lite för klen här ?
Rose de Recht

. En bifera/höstdamascener. En av, (om inte den), de ljuvligaste doftande rosor där är. Ok, ska man vara petig så är den väl mera cerise än röd, men det där med rosor och färger... /S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.