Full version: Spindellilja
linda84
Jag var på mässan i älvsjö igår och där köpte jag 4 lökar av något som dom kallade för spindellilja. Jag frågade om den kundeövervintra utomhus å han som stod där svarde -Ja det kan den bara man täcker den med ganska rikligt med gransris.

Bra tänkte jag, toppen för min mammas trädgård. Men nu när ja komemr hem å löser om den p åinternet så står det överallt att den ska övervintras frostfritt. Så nu undrar jag, blev jag lurad av honom i montern igår som sa att den kunde vara ute hela vintern?? Ja berättade för honom att vi bor i zon 3.

Det känns jätte tråkigt fdör ja tckte verkligen om den var så fin crying.gif
hobbe 00
Skulle rekomendera att vinterförvara den frostfritt.
Jag köpte spindelliljelökar för ett antal år sen och prövade 1 lök i rabatten som dog, en förvarades i garage där det var ett par minusgrader och den dog.. den ruttnade bort.. den som jag förvarar i +10-15 grader mår utmärkt. Så jag skulle inte tro på försäljaren.. Så lycka till och pröv dig fram. Men ha en lök som du vinterförvarar varmt! För övrigt så ger dessa lökar massor av babylökar efter nåt år!
linda84
då får jag helt enkelt åka hem till mamma å gräva upp dom varje år för hon vägrar hålla på med det. usch va besviken ja blir. hade det varit en affär i stan så hade ja utan tvekan åkt å lämnat till baka dom , fy så fult gjort å säga nåt som inte stämmer ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon