Floppy
Jag vet att det finns många här som är jätteduktiga på att bygga och klura i trä...nu behöver jag er hjälp...

Jag har i min hall satt upp 3 stycken hyllplan...ser ut så här...
[attachment=16627:023.JPG]

och nu ska jag tapetsera om och vill då inte ha tusentals nya hål i väggen...och sen vill jag inte ha så stor glipa mellan korgen och hyllplanet...visst borde det gå att göra en konsol med tre hyllplan...som den här som jag hittade på IKEA's hemsida...men den är alldeles för stor...
[attachment=16628:60257_PE166261_S4.jpg]

Hur gör man en sån konsol?...det är där mina kära Odla vänner som ni kommer in i bilden...jag är inte så klurig förstår ni så att jag kan lyckas klura ut det...jag har letat på internet men inte hittat nån sådan konsol...det är ingen direkt vikt som ska vara på hyllorna...modem och router ska flyttas någon annanstans där de är mindre synligt...

Så snälla ni som är kluriga...hjälp stackars mig som är mindre klurig... flirting.gif kiss.gif rose.gif
*Stintan*
Enklast kan du ju använda dom du har. Skaffa två ribbor på brädgården som är lite längre än din hylla är hög sedan du skruvar fast dina konsoller i dom med skruvar som inte går igenom ribban. Dimentionen på ribborna är väl lämpligen samma bredd som konsollerna och så pass tjock att det går att skruva fast konsollerna i den ordentligt. Förborra helst så att inte ribban spricker. Antar att själva hyllplanen är fastskruvade i konsollerna. Mät ut på ribban var du vill ha ha hyllplanen. Sedan ett hål uppe och ett hål nere på ribban och skruva fast i väggen.

Annars kan du ju göra en helt ny bara du ser till att ribban du fäster är tillräckligt hög så att du får plats med skruvhålen för väggen efter att du satt dit konsoller.

Hoppas att du förstår hur jag menar trots min lite luddiga beskrivning.
Floppy
Jag förstår hur du menar...tror jag... men konsolerna går inte att sätta mer ihop än vad de är redan...så hyllplanen kommer inte ihop mer...
*Stintan*
Om du menar att du vill minska avståndet mellan hyllorna så får du nog lov att göra en ny med hjälp av två ribbor och sex andra konsoller som inte är så höga. Det finns i diverse olika utseende.

En annan variant kan ju vara att du köper en sån som på din bild och kapar hyllplanen så att hyllan blir lagom bred men jag vet inte förståss om konsollerna bara är ditskruvade och går att flytta så att det inte blir så stort mellan hyllorna. Man måsste nästan se den för att veta det.

Det kanske kommer någon som har ett bättre förslag.
Floppy
Ja jag får vänta och se...jag ska även berätta för svärfar om detta för han är riktigt klurig och älskar att snickra...men han är bortrest till på onsdag...så nu får man ta fram det där berömda tålamodet som aldrig infinner sig när man behöver det... whist.gif men tack thanks.gif för all din hjälp... blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon