marchosias
Än så länge har jag hållt mina kaktusar vid liv, och antalet har blivit sju styckna minisar. laugh.gif

Det jag undrar är, kan man plantera ett par styckna i samma kruka? Såvida krukan är stor/avlång, självklart. smile.gif Är det någon idé, eller finns risken att de kan dö? Alla minisar får samma mängd vatten, samma dag (En gång/vecka) och så duschar jag dem en gång/vecka. Eftersom de växer (Chamaecereus silvestrii har utvecklat 6 st små bollar sen jag köpte den! happy.gif) så måste jag ju ha gjort rätt. smile.gif

Vad tror ni?
Orkidétjuven
Jag har haft olika kaktusarter samplanterade i olika krukor i snart 9 år och det har gått utmärkt. AV de jag gjort och gett bort har kanske strykt med ngngång, men överlag med rätt skötsel så ska det nog inte vara ngra problem.

smile.gif
marchosias
Trevligt, trevligt! smile.gif Då blir det att jaga rätt på en fin kruka nu då. biggrin.gif

Tack för ditt svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon