Står precis inför ett beslut om växhusköp. Eller beslutet är klart men vilken ska jag välja? Har kollat runt på Willab och Classicums hemsidor, men tycker att det varit svårt att få nån riktig uppfattning om vilken storlek jag behöver. Sagt och gjort, vi hoppade in i bilen med mina föräldrar och for ner till Bromma och Upplands Väsby för att få "kliva in" och känna atmosfären. 80 mil fram & tillbaka. PUH! Men det var värt besväret. Så nu har jag en offert från Willab på Euro-Serre Maxi 16,4 m2 för 43 cm mur till det facila priset av 38.000 spänn. Jag har dock valt en dubbel slagdörr, dyr 4.800, men jag vill kunna komma in med stora skottkärran och dörren kändes stabil och hållbar. Tyvärr var det väldigt stor skillnad på utställningen hos Willab jämfört med Classicum. Jag fick bra hjälp hos Willab och kunde kolla runt så det kändes väldigt bra. Och hos Classicum fanns det inte ens någon att rådfråga. Synd, jag inser ju att jag påverkas av att jag fick bra hjälp hos Willab. När jag jämfört med Classicum har jag tittat på Serralux med mur men jag blir inte klok på om man kan få en riktig slagdörr till Serralux eller om den bara finns till Helios. Jag kände på en dubbel skjutdörr hos Classicum, men den verkade lite "rapplig". Nån som vet? Den kanske bara inte var monterad ordentligt. Jag bor i Timrå och här snöar det en del så det som talar för Classicum är extra stödet i taket. Jag har valt glas kanske jag ska tillägga. Men det skiljer ju en del i pris. Och dom tusenlapparna kan man ju lägga på grunden.
Det snöar idag... Jag har kollat på alla sidor med bilder på hur det växer så det knakar söderut. Åhh sicken avundsjuka som infinner sig!!