Full version: Svärmors bandrosett
Chivvie
Inte jag.

Trots att jag varit riktigt elak mot dem. De bara skjuter nya skott bredvid. Gjorde ett experiment och satte en rosett i vulkangrus för att testa hur den skulle uppföra sig. Den har vuxit på lite på höjden och har massor av rötter (satte den i en gammal glasburk) men inte några avläggare. Så skulle jag vilja att den uppförde sig när man planterar den i jord. Alla dessa små avläggare gör ju att den nästan spränger krukan om man inte planterar om den!
MariaS
Svalt på vintern lockar till blomning. Den vill ha en temperatur på mellan +7 och +15 och extra belysning, för att gå i blom.
Chivvie
Tack. Skall testa till vintern - om jag kommer ihåg det.
Niangi
CITAT (MariaS @ 13-04-2008, 17:36) *
Svalt på vintern lockar till blomning. Den vill ha en temperatur på mellan +7 och +15 och extra belysning, för att gå i blom.

Hur ser blommorna ut?

Jag har massor av bandrosetter, men har aldrig sett dem blomma. Dock förynglar de sig som bara den... Därav mängden härhemma... sleep.gif
stennie
Är det inte samma som svärmorstunga, som det skrivs om här !!!!
evaisa
Hej!

De korta svärmors bandrosett el sansevieria hahni, kan inte blomma. Inte ens de mest hängiva sansevieriaexperterna har sett den blomma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon