Full version: Änglatrumpeter igen!
Blomstertanten
biggrin.gif
Äntligen har dom kommit! Knopparna alltså!
Inväntar med spänning hur de ser ut

wub.gif

Blomstertanten
Adri-Anne
Jag med biggrin.gif Får vi se när nedkomsten har skett? biggrin.gif
Sussi
Har också fått knoppar på min änglatrumpet smile.gif
Nu undrar jag hur länge det tar från knopp till färdig blomma? Bor ju i zon 6 så blir lite orolig att kylan ska hinna före blommorna... sad.gif
Förstår att det är många inlägg om änglatrumpeter, första året jag har en och man blir fast biggrin.gif
Hälsningar Sussi
Adri-Anne
Det hela beror på hur stora knopparna är, tycker också det varierar från olika änglatrumpeter.
Min gula tog flera veckor från knoppen syntes, tills den slog ut. Min rosa får knopp och bara 1½-2 veckor senare är det dags för första trumpeten att slå ut.
Den vita trumpeten har inte gett några blommor än, inte tillstymmelse till knoppar ens. Men förra året blommade den fint, men kommer inte ihåg hur lång tid det tog för knopparna att slå ut.
Är det någon som har fått blommor på spikklubba? Dom verkar ha gått i strejk hos mig.
Blomstertanten
biggrin.gif

Spikklubborna har blommat hela sommaren. Som galningar till och med! Slår ut nya blommor i stort sett varje dag!
Och inte behöver de skämmas bort heller! De blommor villigt nästan var de
än är placerade.
Flera av mina grannar har helt gått över från änglatrumpeter till spikklubbor.

Blomstertanten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon