Virriz
Hejsan!
Bor i en hyresrätt som kanske snart ska säljas och bli bostadsrätt, så därför är alla repareringar stoppade thumbdown.gif

Vi har en uteplats med en trätrall som ligger direkt mot marken/jorden och den är helt möglig/rutten och måste bytas ut. Mycket vatten rinner in eftersom Einstein som byggt staketet runt uteplatsen gjort räcket lutande INÅT mot uteplatsen.

Vad gör jag?? Vad är lättast och billigast och mest praktiskt?

Ska jag lägga ny trätrall men lägga underlag (typ singel??)? Eller finns det något som är bättre än trall när det kommer in mycket vatten?
Glad och tacksam för alla tips!

JohannaR
Hej!
Jag skulle satsa på någon marksten/skiffersten som blir både snyggt, i princip underhållsfritt och väderbeständigt. Det finns ju hur mycket som helst ute på marknaden men ett tips är företaget Flisby. Det blir dyrare och mer arbetskrävande än att lägga ny trall men det kommer ju samtidigt att höja värdet på din blivande bostadsrätt.
//Johanna
Fru Frö
Varför inte endast singel, bara lägga markduk under sen är det klart - och snyggt 000.gif
Bassam
Hej
Jag vill säga att du kan sätta under dem gamla tidningar och marduk under dem , det spelar ingen roll om du använder sten eller annat.
Lycka till, H: Bassam
Virriz
CITAT (Fru Frö @ 14-04-2008, 18:01) *
Varför inte endast singel, bara lägga markduk under sen är det klart - och snyggt 000.gif

Men då kanske katterna tror att jag byggt toalett till dem ohmy.gif
Och är det skönt om man är barfota?
Men annars bra idé för det skulle kunna vara snyggt!!!
Allt bättre än möglig, fuktig trall...
Fru Frö
Men inte gör väl katter ifrån sig i så grov sand som singel...? Inget som jag lagt märke till i alla fall, de brukar ju gå i sandlådor där det är finare sand.
Lite knöligt blir det ju för barfotafötter förståss unsure.gif men det kanske är bra zonterapi g.gif
Virriz
CITAT (Fru Frö @ 15-04-2008, 10:13) *
Men inte gör väl katter ifrån sig i så grov sand som singel...? Inget som jag lagt märke till i alla fall, de brukar ju gå i sandlådor där det är finare sand.
Lite knöligt blir det ju för barfotafötter förståss unsure.gif men det kanske är bra zonterapi g.gif

Nä, de hajjar nog att det inte är en toa, jag har ju smarta katter naughty.gif

Vad kostar singel och vart köper man??
Torkar singel upp fort när det blir blött?? Eftersom jag får in en hel del vatten när det regnar.
Sniglarna borde inte gilla singel i alla fall, såg en del sådana förra sommaren...
Undrar en innerstadsbo, med landställe men ändå nybörjare...
Fru Frö
Vet inte hur snabbt det torkar upp, jag tror att det kan gå rätt fort eftersom det är bra dränerat och med markduk under så sjunker ju singlet inte ner i marken.

Det är inte dyrt med singel, en hög på ett släp kostar väl nån hundralapp.
Jag google på singel, fick lägga till sten, annars vart det bara träffar på datelänkar - men det kanske passar det med giggle.gif giggle.gif

http://www.stenbolaget.se/utomhus/dekorste...CFRvs1AodCS7X-g
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon