lottag52
14-04-2008, 15:17
Hej
Jag bor på en naturtomt - sand och tall Nu vill jag gärna göra någon gång mellan lillhuset och runtom storhuset Jag tycker inte att plattor passar riktigt och eftersom jag själv med vänners hjälp tänker göra det så kom med tips om hur ??
Tack på förhand Lotta
ingrids
25-04-2008, 12:38
Grus eller täckbark kanske? Barkflis från en lokal såg ifall du har en sådan kan bli riktigt billigt. Om du har sandigt behöver du lägga någon duk under så att inte sanden "äter upp" din stig.
Något som kan bli lite halvballt är att bygga träspångar - såna där som de bygger på vandringsleder som går över myrar och sankmarker. Bryggor fast över mark liksom. Kan vara bra över partier med lös sand om du har det.
Om du vill bygga till ett trädäck runt någondera huset kan du låta det gå över i gången.
På din beskrivning låter det som om du bor i inlandet? Själv bor jag nära havet på västkusten, jag la täckduk, sedan grov sand och ovanpå det hinkvis med blåmusselskal som jag trampade sönder. Väldigt fint, men det går åt mkt skal!
mvh Eklo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.