ewa zon 3
Här är två av mina.............

Grodprins att vattna med
[attachment=16696:grodvattenkanna.JPG]

Grodprins att rulla vatttenslangen mot
[attachment=16697:grodslanghållare.JPG]

/Ewa
Rihane
[attachment=16700:lewisia4.jpg]

Lewisia, Japansk lönn i Lindesbergkruka.
Anki V
Tre grodprinsar, lika som Ewas tyngde min resväska + den här oumbärliga trädgårdsdressen...... blush.gif

[attachment=16705:mässfynd.jpg]

Det gick inget vidare att fota med blixt mot en spegel. g.gif

/Anki
Lady Hamilton
4St Grodprinsar (likadana som Ewa.......hon har GOD smak tycker jag blush.gif )

Och ett par hängselbyxor (Tack vare mitt resesällskap Anki V blomma.gif )

Och Pet flask-pipar
Helen i Piteå Zon 5
Kul att få se era fynd från mässan och vilka superläckra 'brallor'
ewa zon 3
Anki och Ladyn får helt klart stilpoäng för trädgårdsbrallorna tummenupp.gif
Tänk vad fina ni kommer vara nu i vår och sommar tjejer! biggrin.gif
Dina lewisier är så söta Rihane, såg dom också, men vågade mig inte på dom. Har fått för mig att de är lite kinkiga

/Ewa
HelenN
CITAT (Anki V @ 14-04-2008, 20:21) *
Tre grodprinsar, lika som Ewas tyngde min resväska + den här oumbärliga trädgårdsdressen...... blush.gif

[attachment=16705:mässfynd.jpg]

Det gick inget vidare att fota med blixt mot en spegel. g.gif

/Anki

Köpte du dem?? Skitsnygga ju!!!

CITAT (Lady Hamilton @ 14-04-2008, 20:28) *
4St Grodprinsar (likadana som Ewa.......hon har GOD smak tycker jag blush.gif )

Och ett par hängselbyxor (Tack vare mitt resesällskap Anki V blomma.gif )

Och Pet flask-pipar

Och du osså.....snygga värre....nu blir jag avis!!!!
Maggan H
Ah, vilka läckra fynd! Grodan för hörnet för vattenslangen var cool bara för att den är så praktisk! Vem har inte dragit en slang som mejat ner allt i en rabatt?

Och brallorna sen, döhäftiga! Fast nog inget för mig, 'jag ska bara gå ut en liten. liten, stund' och kommer in jordig upp till armbågarna två timmar senare-med mina icketrädgårdskläder så klart!
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 14-04-2008, 21:44) *
Ah, vilka läckra fynd! Grodan för hörnet för vattenslangen var cool bara för att den är så praktisk! Vem har inte dragit en slang som mejat ner allt i en rabatt?

Och brallorna sen, döhäftiga! Fast nog inget för mig, 'jag ska bara gå ut en liten. liten, stund' och kommer in jordig upp till armbågarna två timmar senare-med mina icketrädgårdskläder så klart!

kompiskram.gif Du är prexsis exakt som oss då Maggan giggle.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 14-04-2008, 21:53) *
kompiskram.gif Du är prexsis exakt som oss då Maggan giggle.gif

Ja, antagligen är vi såna lite till mans! tummenupp.gif
HelenN
Här kommer några bilder på en del fynd som jag gjorde på mässan:

En vit klockmalva till min mamma
[attachment=16736:IMG_5165.jpg]
Några flytväxter tll dammen
[attachment=16737:IMG_5181.jpg]
En regnmätare & 3 matchande blompinnar
[attachment=16739:IMG_5167.jpg]
2 snygga blomstöd i smide
[attachment=16740:IMG_5168.jpg]
Några rostiga löv till dekoration
[attachment=16741:IMG_5171.jpg]
En snygg handgjord skylt av lera
[attachment=16742:IMG_5172.jpg]
3 stycken köttätande växter
[attachment=16743:IMG_5163.jpg]
Fina pelargonsticklingar
[attachment=16744:IMG_5177.jpg]
ewa zon 3
Oj så många fina fynd Lämås! yes.gif

/Ewa
Anki V
lämås regnmätare missade jag -cry-.gif.....Hos oss står det en sån där ful i plast som inte gör någon lycklig. Den behöver bytas ut!!!!!

/Anki
Sussie F-Flower
Oj,oj vad mycket fint Ni har handlat allihopa!
Det verkar som att ni har haft väldigt trevligt, enligt alla inlägg... yahoo.gif

Visste inte att det fanns "slang-grodor". Smart. Jag som brukar sticka ned en tjock pinne i rabatthörnet varje gång slangen ska fram...

Tack för att ni visat era bilder. Kul att se!

smiley_small_hug.gif

stennie
Häftiga byxor...undrar om det inte var i Allt om trädgård där fanns en annons, funderade på att beställa !

Är det bra kvalité ?
Bee
CITAT (stennie @ 15-04-2008, 10:45) *
Häftiga byxor...undrar om det inte var i Allt om trädgård där fanns en annons, funderade på att beställa !

Är det bra kvalité ?

Jag såg också annonsen i Allt om Trädgård. Här är adressen till dom som säljer: Gardengirl.se Tyvärr ser jag att byxorna med rosor på är slutsålda och väntas inte in förrän i slutet av maj sad.gif - det blir en lång väntan!
Anki V
CITAT (stennie @ 15-04-2008, 10:45) *
Är det bra kvalité ?

Byxorna är 100% bomull och verkar då i alla fall välsydda med dubbla sömmar överallt utom på insidan av benen.

De är ganska stora i storlekarna. Normalt är jag en 38…i bästa fall 36:a shy.gif men de här brallorna så kom jag ledigt i 34.

/Anki

Åsa, mälardalen zon 2
Nej det verkar inte vara bra kvalité ifall man tittar på tvättråden de kan enbart tvättas i 40 grader, trädgårdskläder man ska använda till grovjobb och dyl ska tåla 60grader åtminstone men helst ska de tåla 90 grader. Men för att vandra runt och pilla lite kan de väl funka.
Bee
Det där med 40 grader skall man nog ta med en nypa salt rent generellt. Det är väldigt vanligt numera med fegmärkning på tvättråden. Självklart skall ett trädgårdsplagg tåla 60 grader! Och 100% bomull gör det.

Anki, är tyget tjockt? Om det är det så borde 60 grader inte vara några problem, jag menar är tyget glest riskerar man att plagget krymper, annars inte.

Edit: 100% bomull skulle det stå!
Åsa, mälardalen zon 2
Det var något sladdrigt stretchmaterial i sidorna på byxorna (åtminstone hängselbyxorna som jag kände och tittade på) som jag är tveksam till om det verkligen tål så värst höga temperaturer.
Anki V
Nej…jag tror inte heller att kvalitén håller för att stå ute och gräva i en lerig rabatt dag ut och dag in. När jag gör sådana jobb har jag helt andra kläder i helt andra färger och andra material. Jag tror inte heller att de klarar att tvättas väldigt ofta i hög temp.

Om det var sådana kläder jag ville ha skulle jag inte köpa ett par ljusgröna byxor med små rosenbuketter på.

Jag tycket bara att de var så himla fina och varför skulle inte jag unna mig ett vara lite fin i trädgården ibland. blush.gif

Byxan har ett resårliknande tyg i sidorna för att de ska sitta snyggt. Tyget känns ganska tätvävt men inte vet jag hur mycket lim/stärkelse som är iblandat.

/Anki
Chamomille
Rolig tråd. Fina saker ni har köpt.
Detta kom vi hem med

[attachment=16781:Flowers___Plants.JPG]
[attachment=16782:Spadar.JPG]

och så en påse Nemablom.
Jag hade (nästan) bestämt mig för att INTE komma hem med en enda blomma, och jag lyckades! biggrin.gif
Bee
Självklart vill man vara fin i trädgården. Det jag funderar på nu är vilken modell som blir bäst. Hängslebyxorna är så snygga men jag vill ju inte dölja min Odla-tröja g.gif
Irene_L
[attachment=16783:inköp.JPG]
Det här handlade jag på mässan. Det som jag är allra gladast åt är det gröna planteringsbrickan. Nu kan jag stå vid diskbänken och så och omskola utan att få jord överallt. Den kostade bara 99 kr.

Sen köpte jag Dahliaknölar, 10 olika liljelökar, en regnmätare och en hopfällbar lövkorg.

Till sist men inte minst en jättesöt Lewesia.

Lady Hamilton
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-04-2008, 11:29) *
Nej det verkar inte vara bra kvalité ifall man tittar på tvättråden de kan enbart tvättas i 40 grader, trädgårdskläder man ska använda till grovjobb och dyl ska tåla 60grader åtminstone men helst ska de tåla 90 grader. Men för att vandra runt och pilla lite kan de väl funka.

Ja du har rätt i att byxorna är inget för de som arbetar yrkesmässigt med trädgårds anläggning.

De är bara till för oss som vill ha en bra och funktionell arbets byxa så man kan bära med sig de redskap man behöver vid normalt trädgårds arbete. (även för "knä kuddar" finns en fick förberett placerad på insidan byxbenen) Tyg tjockleken kan jämföras med lite grövre jeans tyg och kan garanterat tvättas i 60°
Lady Hamilton
Ingen fler som gjorde några fynd på mässan? dunno.gif
titti49zon6
Jaha Ladyn, eftersom du så gärna vill veta så ska du få svar laugh.gif
har inhandlat 4 st julrosor....2 vita , 1 grön/vit dubbel och 1 vinröd dubbel
4 olika dagliljor, 6 pellisar varav 1 st Tornedalen som jag tyckte hade ett passande namn
1 Sarracenia från Brutala och några Rättviksknutar tongue.gif
sen fick jag en massa plantor av snälla odlaiter så mitt handbagage var i
risksonen för övervikt på flyget fear.gif så det var tur att jag inte handlade mer
hade gärna plockat med lite av allt järnskrot som fanns att inhandla
Nästa år tror jag att jag tar tåget hem......det går att frakta lite rejälare saker då crazy.gif
Lady Hamilton
CITAT (titti49zon6 @ 16-04-2008, 19:26) *
......mitt handbagage var i
risksonen för övervikt på flyget fear.gif så det var tur att jag inte handlade mer
hade gärna plockat med lite av allt järnskrot som fanns att inhandla
Nästa år tror jag att jag tar tåget hem......det går att frakta lite rejälare saker då crazy.gif

devil.gif Japp! Boka en egen Godsvagn redan nu......... rotfl.gif
Gillan
Jahaaa, man kan rabbla upp allt man köpt utan att visa bilder. Då kommer det en radda här då och tur var väl att vi åkte tåg och inte flyg blush.gif

Hmm, ja, vad var det nu då g.gif ...........fem kannor i blandade färger, nio hostor(tre sorter), sex irisar( svartblå och vita), fyra dagliljor( som jag visat bild på i en annan tråd), två kaktusar att ha ute, tre brutala växter, tre vattenväxter till dammen, en massa bevattningsduk, wetgel att ha i jorden. Kanske har jag glömt nåt, men det är inte så noga. Sen fick jag ju en massa småplantor av Ladyn, vallmo och fuchsia från Irenen......osv,osv....................

Fast lite otur var det nog att vi inte hade bilen med oss, då hade vi kunnat handla ännu mer....................( från Dealers plånbok då förstårs yes.gif ......................min är platt och tom sweatingbullets.gif )
Wilmer
Ååå, tur jag har Lisebergs trädgårdsdagar att se fram emot sweatingbullets.gif
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 15-04-2008, 12:38) *
Rolig tråd. Fina saker ni har köpt.
Detta kom vi hem med

[attachment=16781:Flowers___Plants.JPG]
[attachment=16782:Spadar.JPG]

och så en påse Nemablom.
Jag hade (nästan) bestämt mig för att INTE komma hem med en enda blomma, och jag lyckades! biggrin.gif

oj va fina!! bravo.gif jag hade tänkt köpa nåt pyntigt men nähä det blev nästan bara växter... tossigt
Betty
CITAT (ewa zon 3 @ 14-04-2008, 19:57) *
..../

Grodprins att rulla vatttenslangen mot

/Ewa

Nu blev jag jätteavis... ett gäng såna där vill jag med ha! blush.gif Kommer du ihåg vad det var för företag som sålde dem?
Lady Hamilton
kompiskram.gif Grabbarna från buxus handlade vi av (de fanns på andra montrar också) men Buxus var billigast tummenupp.gif
Betty
CITAT (Lady Hamilton @ 21-04-2008, 17:25) *
kompiskram.gif Grabbarna från buxus handlade vi av (de fanns på andra montrar också) men Buxus var billigast tummenupp.gif

Åh, tack för jättesnabbt svar Ladyn! kompiskram.gif Nu ska jag genast kolla på deras sida. biggrin.gif
Magdis
Jag hade ju tänkt leta upp Buxus men det blev aldrig av. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon