myran312
Hej smile.gif
Jag har precis tagit upp min kalla från förrådet, där den övervintrat. Jag har bytt ut lite jord och såg att det fanns liv i den! Hur mycket skall man egentligen vattna nu i början? Jag har den ute på balkongen (sydväst) och täcker över den på natten så den inte fryser. Den står i sol/halvskugga.

Jag har även fått ett balkongäppelträd av mina barn i födelsedagspresent som jag vill skall växa sig stort och fint.

Vill ha en prunkande balkong och inte ta död på mina "telingar" direkt.

Mvh myran g.gif
Fenja
Nu vet inte jag i vilken zon du bor, men du kanske ska driva kallan inomhus och sedan avhärda den och ta ut den för sommaren när risken för nattfrost är över? Tror att du snabbare får en stor växt om du driver den inne nu.
Äppelträdet vill ha en rejält stor kruka eller låda att växa i, har den inte det så plantera om den. Ju större kärl den växer i desta bättre övervintrar den!
Mvh
Fenja
myran312
Hej
Tack för svar!

Jag bor i växzon 1 - 2 tror jag.

Nu är det ju så att jag redan ställt ut min kalla på balkongen, den har stått där en vecka nu. Kanske är det då inte bra att ställa in den i värmen igen? Balkongen är skyddad och jag täcker över den varje natt nu i början.

Barnen var så snälla så de hade redan planterat om äppelträdet till en stor kruka, så jag hoppas den skall trivas i den ett tag.

mvh myran
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon