NinaVästerplana
Hej ni vakna i natten!
Jag undrar om någon kan beskriva mycket enkelt för mig hur jag laddar in bilder i mitt album som jag försöker skapa?
mvh ninah
elleave
Ska försöka smile.gif
Tryck på mina album, bredvid "inloggad" i den grå randen högt upp på sidan.
Tryck på "skapa nytt album i högra hörnet.
Välj namn osv.
Tryck på "ladda upp flera bilder"
Tryck på "bläddra"
Och leta reda på bilderna i datorn, de ligger säkert i "mina bilder"

Lycka till!
NinaVästerplana
Tack nu kom jag rätt men bilderna var för stora för att kunna läggas in. Gulligt av dig att hjälpa mig, god natt, nu ger jag upp för idag. ninah
Eva-Helene
När bilderna är för stora så kan du gå in i Paint, klicka på Öppna, välja bild, klicka på Bild och välja "Ändra storlek/snedställ", skriv sedan i Ändra storlek-rutan in t.ex. 30 i rutan för Vågrätt och likadant i rutan för Lodrätt. När du är klar, så glöm inte att klicka på "spara bild som" och att döpa bilden (blir lättare att hitta vilken/vilka bilder du ändrat på då!)
Lilla Birka
De bilder jag vill lägga in brukar jag först kopiera till skrivbordet, sedan högerklicka, klicka på Redigera, sedan på Bild, därefter Ändra storlek och fylla i 25 på båda ledderna. Då är det bara att slänga bort de bilder som ligger på skrivbordet och de i mapparna/albumen ligger kvar i rätt storlek.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon