Odjuret
Hej allihop!
Var det bara jag som blev helt kär i bosaiträdet som bonsaisällskapet ställde ut på mässan?
Jag hade ingen kamera med mig tyvärr och undrar om någon lyckades fota den?
Hade jag haft pengarna så hade jag köpt trädet på en gång, så himla vackert var det.

Hur pass svårt är det att göra någonting liknande? Vet ni några bra böcker om Bonsaiträd?
Det skulle verkligen vara en dröm att äga ett sånt träd.
skogstroll
instämmer helt giggle.gif jag stod o dreglade ett tag tills jag insåg att jag har nog inte råd. Tror vi drabbats av samma sjukdom, nu ser jag små träd överallt som kan bli "bonsaier" hihi
kristerh
CITAT (skogstroll @ 15-04-2008, 08:40) *
instämmer helt giggle.gif jag stod o dreglade ett tag tills jag insåg att jag har nog inte råd. Tror vi drabbats av samma sjukdom, nu ser jag små träd överallt som kan bli "bonsaier" hihi

ha ha, välkommen in i gänget, det är bara att testa med allt du vill göra till en bonsai, man lär sig av sina misstag, det bästa sättet att lära sig enligt mig.
MammaMattsson
CITAT (kristerh @ 16-04-2008, 12:03) *
ha ha, välkommen in i gänget, det är bara att testa med allt du vill göra till en bonsai, man lär sig av sina misstag, det bästa sättet att lära sig enligt mig.

Sant!

Och, ett jättebra tips på litteratur är att du går till bokus.com eller annan nätbokhandel och söker på "bonsai" du får upp jättemycket roligt, mest engelskt, men bättre än inget.
Bonsai
CITAT (MammaMattsson @ 16-04-2008, 12:59) *
Sant!

Och, ett jättebra tips på litteratur är att du går till bokus.com eller annan nätbokhandel och söker på "bonsai" du får upp jättemycket roligt, mest engelskt, men bättre än inget.

kolla www.bonsai.nu dom har en bra bok för nybörjare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon