En del fula krukor ligger alltid och skräpar. Är det någon som har bra tips vad man kan göra med dem. Måla dem går ju alltid men något lite annorlunda vore kul.
Testade ifjol med att "göra mossa" genom att stryka på fil.....men inte blev det någon mossa. Någon som testat och lyckats ?
Jag tog fram mina akvarellfärger i somras när det regnade så mycket och målade de tråkiga lerkrukorna. Dessutom hittade jag lite bladguld i pulverform som jag stänkte på på en del av krukorna...
Annars kan man ju ta mosaik el liknande och smeta på... Finns en bra artikel i senaste drömhus och trädgård!
Alba
15-04-2008, 14:11
Lemonne....så snyggt med de blå krukorna. Så duktig du är. Krukan med det lilla huset är så somrig och fin.
netaave
15-04-2008, 16:08
Brukar måla mina med hobbylack o när dom torkat ordentligt gör jag mönster i avvikande färg med svamp, spikhuvud (prickar) växtdelar (doppar i färg o trycker) m.m.
Rihane
15-04-2008, 18:37
Sälj dom på Tradera vetja!
Kalla det av tidens tant naturligt patinerade krukor.
Annikasti
15-04-2008, 19:12
Man kan klä dom i olika tyger men såklart lämna öppet i botten .....ta två snoddar en uppetill och en nedtill i vilket tyg som helst..... annika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.