uno
Så många turer det har varit. Jag tror att jag har funderat på alla varianter.
Varje dag har jag ändrat mig. När jag trodde att jag hade bestämt mig, började jag gräva stolphållen. Men visst ändrade jag mig. För att passa mina ändrade mått blev stolphålen inte runda, de blev ovala. I går var det Helios från Classicum som gällde. På kvällen blev det ett hus från Willab.
Men nu är det slut på veleriet. Jag har per tfn beställt ett 14 m2 Helioshus från Classicum. Ingen återvändo. Hoppas att jag blir nöjd. Ja Du vad säger Du om det?

Hälsning från veliga uno biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Grattis!! Vad kostade byggnadslovet förresten....? Vi bor ju i NÄSTAN samma kommun ju :-)

Hälsar Ingrid
sirugo
Man FÅR vara velig innan man beställer sitt växthus.
biggrin.gif
Lofvet
Det ser väldigt mycket ut som mitt Euro Serre. vad är skillnaderna?
uno
CITAT (Lofvet @ 17-08-2003, 02:20)
Det ser väldigt mycket ut som mitt Euro Serre. vad är skillnaderna?

Jag tror att Helios takkonstruktion är något starkare. Vad som avgjorde mitt val är att Helios bredd är 384 cm. Erro-s bredd på 309 cm är för smalt och Erro-s + hus är för brett. Priset, med avdrag för Claassicums jubileumsrabatt, blev ungefär lika.
Fnattan
Jag och min man byggde ett växthus från Classicum ett högt rött Serralux på 14 m2 och visst svor vi en del förra sommaren när bygget var igång, men så här efteråt var det nog mest roligt. Classicums bygganvisningar var inte de bästa men det gick med en del telefonsupport. Jag älskar mitt "room of my own" och har inga tankar på att något annat växthus skulle vara bättre än mitt.
Så, Lycka till!
Fnattan
tongue.gif
uno
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 15-08-2003, 08:33)
Grattis!! Vad kostade byggnadslovet förresten....? Vi bor ju i NÄSTAN samma kommun ju :-)

Hälsar Ingrid

Ingrid, jag vet inte. Och Du långt har jag kommit med arbetet och jag hoppas verkligen att jag får ett bygglov.
uno
CITAT (Fnattan @ 17-08-2003, 19:49)
Jag och min man byggde ett växthus från Classicum ett högt rött Serralux på 14 m2 och visst svor vi en del förra sommaren när bygget var igång, men så här efteråt var det nog mest roligt. Classicums bygganvisningar var inte de bästa men det gick med en del telefonsupport. Jag älskar mitt "room of my own" och har inga tankar på att något annat växthus skulle vara bättre än mitt.
Så, Lycka till!
Fnattan
tongue.gif

Det finns hantverkare. 6 laxar monterat och klart. Jag tror jag väljer det alternativet så kan jag fortsätta att ha kvar mina tummars placering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon