Full version: fröodling
Annikasti
hej alla ....
Har för första gången sått lite olika frön b la blåklint som snabbt blev stjälk och ansatts till blad ..är man tvungen att plantera om....?? hae sått i en korg som är trevlig och blir ännu trevligare om blommorna får vara kvar....vad tror ni.....Har även gett mig på smultron och har samma fråga där....?
mvh
annika
joca
Hej,

om du sått fröerna i planteringjord så innehåller den rätt så lite näring vilket innebär att plantan kommer att få slut näring ganska snart och då måste du plantera om med näringrikare jord. Ett annat alternativ är att blanda näring i vattnet när du vattnar.

Vanligtvis så blir det ganska många plantor när man sår och de kommer att stå för tätt och inte utvecklas ordentligt. Antingen så planterar du om och glesar på dem eller också stålsätter du dig och klipper bort en del plantor så att de kvarvarande får nog med plats.....

Jag har väldigt svårt för att klippa bort någonting, det slutar ofta med att jag har alldeles för mycket plantor och ingen plats på fönsterbrädan whistling.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon