Full version: Åhh nej!
laluna
Hade kånkat ut alla mina sådder på altanen igår för att dom skulle få sola sig lite. Däckade som en klubbad säl på soffan på kvällen och när jag vaknade i morse såg jag till min fasa att det varit minus grader inatt!!!! -cry-.gif Blir så arg på mig själv!!! Har ju vårdat plantorna ömt och så går jag och tar livet av dom nu när det snart är dax för utplantering!
Har jag tur så klarar sig några men många har nog gett upp. Åhh hur korkad får man vara??

Eva 33c
Känner igen känslan! kompiskram.gif
Jag tror de flesta av oss har gkort detta misstag någongång. Men du lär knappast göra om det i brådrasket, eller hur?
Vissa saker lär man sig den hårda vägen...
Men allt har nog inte dött för dig.
laluna
Nej jag håller tummarna för det. Har inte vågat ta in dom för jag tror att temperatur växlingen blir för stor så jag väntar på att dom skall få värmas upp av solen ute. Hoppas jag tänker rätt där smile.gif

Frågan är vad jag skall göra med dom sen? Om jag skall behålla dom ute fast inbäddade med fiberduk och dyl eller om jag skall ta in dom igen? Om dom repar sig vill säga.

karolina
evni
Jag tycker synd om dig. kompiskram.gif Hoppas några klarat sig. Jag har gjort samma misstag. Inte i år. Jag skulle nog ha dom kvar ute och täcka med täckväv.

/Eva
laluna
Har bäddat om dom stackarna nu måste säga att det ser mörkt ut för dom flesta. Så av ca 200 plantor ser det ut som om max 20 har klarat sig -cry-.gif

Någon som har förslag på blommor till balkonglådor som växer fort?? Dom måste tåla full sol och lite vind. Funderar på krasse kan det funka??
jahi
CITAT (laluna @ 16-04-2008, 09:07) *
Hade kånkat ut alla mina sådder på altanen igår för att dom skulle få sola sig lite. Däckade som en klubbad säl på soffan på kvällen och när jag vaknade i morse såg jag till min fasa att det varit minus grader inatt!!!! -cry-.gif Blir så arg på mig själv!!! Har ju vårdat plantorna ömt och så går jag och tar livet av dom nu när det snart är dax för utplantering!
Har jag tur så klarar sig några men många har nog gett upp. Åhh hur korkad får man vara??

trostar.gif
Maggan H
Usch och fy vad jag lider med dig, jag gjorde ett liknade misstag för några veckor sen, men jag hade tur, allt klarade sig. Vad hade du sått för något?
laluna
Det var bara sommar blommor... blommande tomatplantor och petunior, ricin, änglatrumpeter, dahlior mm det som ser ut att kunna överleva nu när det har gått några timmar är endel av petuniorna eventuellt pelargonerna och silverekarna ser lika glada ut som igår så om allt annat dör så har jag 20 silverekar att plantera i lådorna och krukorna smile.gif Har jag tur så klarar sig den största ängeln för den har fått riktig stam så den kanske bara tappar bladen men kan vakna till liv igen, håller tummarna för det skulle ju så gärna vilja ha en ängel i år.
ingrid fuxwall

Du har min medkänsla

ingrid
Maria S i Skåne
Vet precis hur det känns, allt jobb och omsorg man lgt ner bara förgäves. trostar.gif

Min änglatrumpet frös en vår. Den kom igen men det tog ett bra tag så ge inte upp!
Maggan H
Du kan få en Ricinplanta av mig om du vill, skicka PM i så fall. yes.gif
Elinzon1-2
Sååå tråkigt -cry-.gif

Jag chansade och satte ut mina småttingar pga platsbrist inne. Nästan alla rosenskära och silverek strök med, riddarsporren klarade sig. Det blir nog att direktså de andra.

Hoppas så att dina små klarar att hämta sig, ibland är de tuffare än man tror.

Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon