Full version: Död hosta/funkia?
catlady
Planterade 4 hostor förra våren och trots att mördarsniglarna åt mycket av dem så satte minst 2 av dem blom. Men nu har jag letat i rabatten och jag ser inte ett spår av dem! Floxen som jag planterade bredvid har redan bildat små bladtuvor... Har hostorna dött eller är de bara otroligt långsamma?
m.öland
hostor kommer jättesent, var försiktig så du inte skadar dem, de syns knappt och är mörklila.
MammaMattsson
CITAT (m.öland @ 16-04-2008, 10:45) *
hostor kommer jättesent, var försiktig så du inte skadar dem, de syns knappt och är mörklila.

Jepp!

De kan vara litet ljusare också, senare. Pilla inte runt oförsiktigt nu bara, och ge inte upp ännu!

Man kan krafsa litet försiktigt med fingertopparna, då kan man känna knubbiga skott.
Magdis
Förra året var jag säker på att mina hostor hade dött för det syntes inte ett spår av dem fast allt annat vuxit upp. Men till slut tittade de upp iallafall. smile.gif
Fenja
Står de lite halvskuggit så kan det dröja till slutat av maj innan de tittar upp.
Mvh
Fenja
Jan Lindgren
Hej!
Troligen lever hostorna men du kan ha otur som jag hade ett år. Några sorkar upptäckte att hostor är godis och röjde ett helt land.
MVH
Jan Lindgren
catlady
Vad skönt att höra! Då ska jag vara försiktig när jag rensar ogräs i helgen. thanks.gif
Knytt
Jag har 7-8 urgamla hostor och ingen av dem har skjutit upp sina skott än i zon 1. Det har varit likadant alla år så ta det lugnt du smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon