uno
Hur var det nu med toppningen av Tagetes Starfire tenuifolia? Jag har alldelses glömt av om de blev buskigare med en toppning. Någon som har minnet kvar och vet.

Hälsning
Anki V
Jag tror inte att det behövs.....I alla fall har aldrig jag toppat mina och de blir buskiga ändå.

/Anki
uno
CITAT (Anki V @ 16-04-2008, 15:40) *
Jag tror inte att det behövs.....I alla fall har aldrig jag toppat mina och de blir buskiga ändå.

/Anki

Tack Anki för svaret, vad tror du, mina fröplantor har blivit så långa nu inför omplanteringen, långa och taniga. Tror Du att det blir bättre om jag toppar dem?
Anki V
Jag har ju som sagt aldrig toppat tagetes men tror inte att de tar skada av det. g.gif
Jag skulle ha planterat om först och sedan väntat tills jag ser att de kommit igång med tillväxten igen innan jag toppat.

Man stör ju rötterna vid omplanteringen och det gör ju att plantan blir lite stressad.......det är kanske onödigt att stressa den ytterligare.......är min teori.

Du behöver väl inte ta alla på en gång...prova lite försiktigt med några enstaka först.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon