Fru fet
Jag har ingen vidare hand med krukväxter utan odlar mest suckulenter och annat svårdödat. En fin blomma har jag dock, en orkidé som har blommat om flera gånger, fantastiskt för att vara mig! Den står i mitt sovrumsfönster i gassigt söderläge och får väl en skvätt vatten då och då när jag kommer ihåg.
Igår råkade jag läsa på lappan som följde med när jag fick den:

Ej direkt solljus
Får ej torka ut
Gödning en gång i veckan

Vilken tur att den inte kan läsa och hoppas att den inte lär sig i brådrasket så att jag njuta av den tjusiga blomningen några gånger till! flirting.gif

jenny
Fenja
Mmm... det är en himla tur att de inte läser alla bruksanvisningar, då skulle inte mycket grönska och blomma här! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Lemonne

Det är bäst att du tar bort lappen så orkidén inte läser den... Tänk om den får för sig att börja kräva en massa saker?
Moonbeam
Jag kanske själv skulle ta och sluta läsa mig hysterisk på alla instruktioner som följer med diverse fröer och växter wink.gif Det verkar ju som om de bara dör när man följer alla instruktioner till punkt och pricka!
Wilmer
Mina orkideer bara dog och dog. Sedan fick jag se kompisens alla orkideer som blommade om och om igen. Frågade henne hur hon gör... Så nu blommar mina också om och överlever! Jag hade ju följt växtrådet förstås, inte bra....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon