Liiza
Jag behöver tips på VAD jag ska ha i mina 10 blomlådor.
(de är på altanen (sydlig/västlig)

Har haft krasse och några år hade jag röda pelargoner.

Huset är orange tegel, så jag tror det skulle vara snyggt med nåt orange..

Tips, idéer mottages tacksamt! :-)
Fenja
Dahlior, Törstiga Fredrik, Flitiga Lisa, Lyckliga Lotta, buskluktärter, antilopöga, tagetes, petunia och så vidare. Gå in på en välsorterad plantskola eller handelsträdgård och frossa wink.gif, det finna massor att välja bland!
Mvh
Fenja
Liiza
Tack,!!

"Törstiga Frerik" lät ju spännande (har jag aldrig sett tror jag) , måste jag googla :-)

Dahlior är ju superfint..

Luktärtor är ju också kul, trevligt med nån lukt..

Jag måste kolla på trädgårdarna (de har nog inte öppnat än..)men jag kan ju kolla on Plantagen och Blomsterlandet litegrann...

Vill jag plantera frön måste jag nog göra det snart..

Gärna fler tips??
Såå kul! :-)

CITAT (Fenja @ 16-04-2008, 21:48) *
Dahlior, Törstiga Fredrik, Flitiga Lisa, Lyckliga Lotta, buskluktärter, antilopöga, tagetes, petunia och så vidare. Gå in på en välsorterad plantskola eller handelsträdgård och frossa wink.gif, det finna massor att välja bland!
Mvh
Fenja

Liiza
Ingen som har nåt bra tips till mina blomlådor??

Det är ju många (10ST) så lite billiga, gör ju inget, och de måste vara lättskötta, många krav :-)
Snöflinga
Snyggt till orange tegel är blått i alla nyanser rolleyes.gif Ageratum är en tacksam lådblomma, fast kanske för sent att så dunno.gif Tagetus av alla de slag, låga solrosor, våreld är blommor som inte skräpar och är tåliga happy.gif Silverek är snyggt att blanda upp med och så alla häng som är ett måste ... just nu är min favorit silvervinda (tror jag den heter) Ja det finns ju hur mycket som helst, kryddväxter inte att förglömma smile.gif Lycka till
Rihane
CITAT (Liiza @ 17-04-2008, 21:41) *
Ingen som har nåt bra tips till mina blomlådor??

Det är ju många (10ST) så lite billiga, gör ju inget, och de måste vara lättskötta, många krav :-)

Ringblommor kanske? Har ingen erfarenhet av dom men har sett dom mycket i Egypten.
Det skulle kunna vara snyggt med lite av komplementfärgen lila mot allt det oranga
Liiza
Ja
ringblommor är ju enkla, å rätt fina..
Kanske nån blå eller lila hängväxt till?

Kul!

CITAT (Rihane @ 17-04-2008, 22:21) *
Ringblommor kanske? Har ingen erfarenhet av dom men har sett dom mycket i Egypten.
Det skulle kunna vara snyggt med lite av komplementfärgen lila mot allt det oranga

MOE
Jag har tänkt ha vita pelargoner och blå hänglobelia runt om i mina blomlådor i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon