Full version: Lakritsväxt?
toni
Någonstans har jag läst att det ska finnas en växt/buske som luktar o smakar lakrits? Någon som vet vad jag menar? Tacksam för svar på vad den heter, trivs vart, ser ut, lätt/svårskött, allt! Tack! Och om det finns andra "godisväxter" ?
Fenja
Du tänker kanske på Spansk Körvel, du kan goggla namnet och se hur den ser ut. Det är en perenn som är ganska anspråkslös.
Mvh
Fenja
toni
Hej igen! Kanske e de den, jag vet inte, bara att det ska finnas nåt som smakar o luktar lakrits, alltså att man kan äta den...någon mer som vet?
toni
Jag har googlat den nu, måste vara den. När odlar man en sån? kan man göra det nu? i zon 4?
Fenja
Det är en perenn som du köper i en handelsträdgård eller plantskola. Fråga om den är van att bara ute - i så fall kan du plantera den direkt. Eller om den är uppdragen inomhus - i så fall måste du avhärda den (sök på det ordet här på Odla så finns en massa info) och vänta med att sätta ut den tills risken för nattfrost är över.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon