Full version: Amber Queen
Pernilla & Lars
I höstas planterade jag en Amber Queen efter konstens alla regler, långt ner i jorden rolleyes.gif

Nu har jag varit ut och kikat lite på den & jag börjar bli lite orolig för jag ser inte något som helst livstecken i den. Inte en bladknopp, ingenting confused.gif

De övriga rosorna som jag har i min trädgård, Mozart, Louise Bugnet, Belle de Crezy, Ghislaine de Feligondé, Symphatie, New Dahn m.m har alla fått åtminstonde bladknoppar .........
Är jag lite för tidig ute eller är det risk att den rackaren inte vill vara med och leka?

Har absolut ingen som helst erfarenhet av denna ros för huvudtaget så råd & tips mottages gärna dunno.gif

Hon står i österläge med sol nästan hela dagen mot ett plank i en ganska så skyddad rabatt,
närmaste vännen är Ghislaine de Feligondé som verkar må prima.

smiley_small_hug.gif
Pernilla
Kajsa
Vi har haft en snäll vinter, men kallt i Påsk då kan en del ovan mark frusit men att den skulle frysa bort tror jag inte, den kommer, bara att vänta en månad eller mer. Har ingen här som frusit bort.

Kan efter en snäll vinter bli lite buskig även här, zon 4 ros
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon